onsdag 31. mars 2010

Platinablond

Jippi!

Jeg er visst i ferd med å bli platinablond. Helt av meg selv, og helt naturlig. Jeg har ikke vært komplett hvit i håret siden det herrens år 1995. Da var det en dyd av nødvendighet - år med hjemmefarging hadde påført manken såpass betydelige skvanker at det bare var å skjære inntil og bleke det resterende. Sa frisøren.

Men altså. I noe tid nå har har jeg plukket ut hår som skiller seg ut. Ikke nødvendigvis på grunn av fargen (jeg finner ikke brillene mine), heller det at struktur og konsistens har skilt seg ut i forhold til de øvrige. Siden frisøren min sier at jeg fortsatt er hovedsaklig kommuneblond, har jeg slått meg til ro med at jeg kun driver nevrotisk forebyggende arbeid.

Men. I dag brøt min livseldsager sammen i jubel. "Neimen se," sa han. "Bergljot, du har et helt hvitt hår!" Med monumentale bevegelser grep han fatt oppi der og trakk til - før han tvang meg til å se. Joda. Håret var mistenkelig solbleket. Og litt antenneaktig. Egentlig helt ulikt de andre pistrene, som er av typen nordisk blond. Og ja, vi hadde vitner.

Tenke seg til. Dette hadde jeg ikke ventet fra en mann som påstår at han elsker meg, og som attpåtil slår meg ned om jeg prøver å lugge ut et aldri så lite vilfarent øyenbryn (dere vet, de lange, stive, hvite som menn får når de runder 40). Og tror dere han bruker nesehårstusseren m/lys som han fikk til jul av "nissen" det herrens år 2008? Neida.

Gemalen er ikke bestandig så lett å forstå seg på.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Så bra då! Då slipper du att bleka håret till sommaren då du redan har fått så fina vita slingor i ditt hår. Själv har jag kommunalgrått om jag inte färgar det brunt. Vitt är ju fint och alltid modernt ;DDD

Osloskånskan sa...

Välkommen i gänget!

Trine sa...

Ja velkommen sier nå jeg også. Jeg har vært grå siste 8 år. Men jeg gjør ikke noe med det: håret mitt er superkort og så jevnt grått mellom det komm-blonde, at det blir en egen farge av det.... Jeg håper det fortsetter å gråne jevnt: vil gjerne være en typete 50-åring m sølvhvitt hår og kule jeans;)Det gjenstår og se... Og det m øyenbryn og nesehår. Haha. Som jeg skulle sagt det selv;)

Bergljot sa...

Ja det blir så fint å få noen lyse striper! Nå angrer jeg litt på at jeg nappet bort det ene.