mandag 7. juni 2010

vroooOOOMM putre-putre... Shit.


Nei. Tittelen er ikke et forsøk på å skildre et eksplosivt mageonde i lyriske vendinger. Derimot handler dette om bilen, eller mer presist, jeg vil anta at dette handler om bilens bakre potte (se vedlagt illustrasjonspotte).

Ja dere vet vel hvor den befinner seg? Vi snakker om selveste eksosrøret, og det er kjekt å ha, for når man ikke har det, så buldrer bilen som et humørsjukt bombefly.

Siden Mannen har vært på sensorcamping, er det moi som har bestyrt porteføljen i dag. Med hård hånd, må jeg tilstå, for stressnivået har vært høyt! Huff. Jeg orker ikke engang å skrive om akkurat det, men stikkord er bursdag, turnavslutning, kurs m.m. Og kjøring og henting, skrubbing og foring, omkledning og hysteriske undertoner.

Bakre potte ga lyd fra seg da jeg parkerte ved SFO-en. Jeg skvatt sånn at jeg holdt på å rygge i grøfta, og det gjorde visst de som så meg også. Alle hørte meg, så jeg er sikker på at alle så meg. Forferdelig, var det. For det var jo ikke bare å parkere bilen, siden jeg skulle på turnavslutning og hente unger og diverse.

Jeg har buldret rundt i halve Sola. Det var ikke mulig å ha vinduene oppe i varmen en gang, for da hadde ungene trolig blitt dauhørte. Jeg også, men jeg er det fra før, då det hadde ikke gjort så mye.

Det er noe styr, er det. Nå er kjerra parkert, Gemalen skal få kjøre den til verkstedet. Han takler bedre å bli sett på enn jeg gjør. Og jeg tenker på den gangen jeg mistet eksosanlegget på motorsykkelen i Tyskland og måtte kjøre helt hjem uten... og det var etter at girvaieren hadde tatt kvelden, sykkelen virket bare på første og fjerde gir. Men det var en digresjon.

Jeg ønsker alle en heidundrende aften!

11 kommentarer:

Trine sa...

Jeg elsker å høre at det ikke bare er jeg som lar meg stresse av den slags! Du har min dypeste medfølelse. Det er ikke den slags oppmerksomhet man helst vil ha.... Ellers, så ler jeg (av deg og historiene dine) også!

juni sa...

Sett på musikk på full guffe så overdøver den bilen. Det fungerer faktisk best med åpne vindu;) Her er The Race med Yello velegnet til formålet :))
Ha en flott kveld!

Gafflan sa...

En sån dag du har haft! Uppmärksamhet av det slaget du fått idag är ju inte så smickrande men väldigt nöjsam och skojigt läsning för oss andra. Ursäkta mig lite nu men jag måste skratta...HAHAHAHAHA.
Klem till dig och hoppas att kvällen blir lite lugnare :DD

Unknown sa...

Har opplevd det samme en gang og vet at det er utrolig pinlig å VROOOME bortover... hehe. Bra gemalen snart kommer hjem da, så ordner det seg vel :=)

Bergljot sa...

Takk for ektefølt omtanke! Det viser seg at bakre potte aldeles har skilt lag med fremre potte. Derfor den overdådige lyden.

Karen i hagen sa...

Du får glede deg over at tenåringsguttene i gata etter all sannsynlighet digger deg nå.

Pia sa...

Bilen min brummer veldig. Men jeg har blitt vant til det, og kommer til å kjøre helt til eksosanlegget ramler av.

Lina sa...

OJ, det er så kjedelig når noe skjer med bilen. Av og til har bilen min (den forrige...) gått tom for bensin uten å si ifra til meg. Helst på E6 eller midt i et lyskryss, for da fikk den mest oppmerksomhet. Hurra for det liksom!

Du burde ha latet som om du var i gamle trakter, (nær Verdal kanskje), hengt opp terninger i speilet og rett og slett vært: råner for en dag!

Ellen sa...

He he, livet anno 2010. Det meste er bra så lenge ting funker!

Gafflan sa...

Jag har en utmaning/award till dig. Du kan hämta den hos mig :D

Bergljot sa...

Tusen takk;-Gafflan! Jeg kommer tilbake til det...