mandag 24. januar 2011

Statusrapport fra sykestuen

Søster Bergljot calling.

Dag: Mandag
Antall syke: 2,5
Antall sykesøstre på vakt: 1
Igangsatte aktiviteter: 2 mindreårige pasienter er passivisert med Narnia-film (men hysj! Ikke si det til barnevernet. Minst en av de syke er for ung til å se filmen.)
Forsømte aktiviteter: Blogging, og ikke minst, konsum av andres blogging.
Planlagte aktiviteter: Jf. punktet over.
Stemning i heimen: Mildt trykket. Familien har vært hardt rammet av influensa, til nå er det bare Gemalen som ikke har gått helt i bakken (men han er også erklært halvsyk, så vi vet hva som kommer.)
Worst case scenario: Syk mann. Og at Vilhellerikke kommer hjem med vannkoppene som for tiden herjer i barnehagen.
Best case scenario: At samtlige kommer til hektene og er immune mot infuensa i all evighet.

Over og ut.

(Nå slåss visst pasientene. Lurer på om det er et godt eller dårlig tegn??? D.s.)

15 kommentarer:

Frøydis sa...

Hehe, nå ler jeg så jeg griner!! Syk mann...det der må være likt over hele linja, hehe

Leste det for gubben min, og han lo like mye som meg, hehe..
Moro å følge deg! Skriver utrolig bra og morsomt, og selv om jeg er ferdig med småbarnstiden for en mannsalder siden, har jeg nå hukommelsen i behold, ihvertfall når det gjelder barn ;-))

Ha en flott dag videre..håper Gemalen holder seg frisk ;-))
Klem fra meg

Siri sa...

I går hadde jeg en syk gutt som ikke oppførte seg sånn, og en mann som ikke var syk, men som oppførte seg som om han var det *sukk*
God bedring til alle og gå for best case scenario :-)

Anonym sa...

denne "sjuk-mann" humoren forstår eg berre ikkje, altså. Vi kan bli sjuke vi og, altså.

Marianne sa...

Hahaha, me like!
For å si det sånn; sist jeg hadde omgangssyke ble kjæresten "KJEMPEDÅRLIG" (i følge seg selv) fem minutter senere.
Likevel gikk han på butikken (for å handle cola og salte kjeks) og kom hjem med kyllingfajitas-kit (som han mente at jeg skulle lage) og... holdt deg fast... RISKREM OG RØD SAUS!!
For det hadde han så lyst på.
Når han hadde omgangssyke.
My ass altså.

Kathrine sa...

Hehe, syke mannfolk kan være en prøvelse ja... Riktig god bedring til dere alle, håper det er "best case" som blir resultatet!

SURRESILJE sa...

Uff. Jeg kan bare signere innlegget ditt. Kanskje det er mer enn mildt trykket her i heimen. Og bare en syk. Du har mao min dypeste medfølelse! Bli frisk!

Alle oss sa...

Menn med 38.0 i temp - de er alvorlig syke de...


God bedring, håper sykdom forsvinner og hverdagen kan inntaes :-)

GLAMOULØSE HILDE sa...

Uffda, RASK bedring til dere alle, Nesten friske unger og nesten sjuke menn er jo det aller verste....

Shy sa...

At pasienter slåst, er eit godt tegn i denne samanheng :)
God betring til dei sjuke, og halvsjuke!

Pia sa...

Ha ha, vi kvinner forstår veldig god "syk mann"-humor!
Hvis gemalen legger seg til, har du det gående!
At pasientene slåss, er jo et godt tegn.

Hello Baby Lou sa...

Herlig! Humrer som alle andre over "worst case" og syk mann...

Bergljot sa...

Jeg vitser ikke om sjuke menn. Sjuke menn er ikke veldig morsomme, synes jeg. Håh!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Oj, oj, venter på neste sykdomsrapport, regner med mannen er nede for telling i morra. God endring til alle syke!

Anonym sa...

Lykke til videre med sykdommene. Håper di gir seg snart for dere alle! Hos oss er to av tre syke, eller, ikke veldig syke, de kommer seg opp om morgenen, men di sover heller ikke natta gjennom... Og begge holder meg våken.. Sånn er vel mamma/konerollen?

Bustenellik sa...

GOd og hurtig bedring til dere alle :-)