onsdag 19. januar 2011

Sånn skal Bergljot vinne. Les og lær.

Nå skal jeg intensivere valgkampen (Morsomste mammablogg 2010, remember?) - jeg nekter å gi opp håpet om å vinne den eggløsningstesten. Okei, jeg ligger litt baki der på målingen. En hel del bak, om sant skal sies. Dette regner jeg med at skal endre seg når jeg nå setter inn støtet.

Muligens er det teit å røpe strategien her. Noen kan jo finne på å stjele den. Men hvor mange av dere er det egentlig som har ei mor som kvitrer? eller twitrer? Det er har nemlig jeg.

Mor mi skal være lokomotivet i kampanjen min, har jeg tenkt. Hun kan kjøre på med fengende budskap om sin fantastiske datter og hennes marveløse blogg (på engelsk, helst, siden vi satser globalt). Og så blir meldingene hennes sikkert retwitret (jada. Det er det som skjer med særlig banebrytende meningsytringer på Twitter) - og tata! Stemmene kommer til å velte inn.

Jeg skjønner at jeg må satser bredt, tross alt er det ikke alle som er der på Twitter'n. Og det er jo slettes ikke sikkert at Twitter er kommet for å bli, heller. Man må satser på de brede lag, på alle målgrupper. Derfor blir det plakat på ICA, min steindyre (men dessverre eneste) nærbutikk. Da mobiliserer jeg nabolaget mitt. Jeg er litt fristet til å skrive grasrota, men det føler jeg vil slå uheldig ut hvis noen i nabolaget skulle vise seg å være blant leserne mine. Det er viktig ikke å komme på kant med sine potensielle velgere.

Siden jeg bor i skyggen av en mellomstor, men internasjonal flyplass, skal jeg kjøre flybannere. Puslete veggplakater har jeg ingen tro på. Jeg skal skrive "Vote for Bergljot - og så den veldig lange lenka til avstemmeingen - på en damaskduk som jeg så teiper (med gaffateip, verdens beste festeremedium) fast på halen til et knippe tilfeldig valgte fly.

Dere tror det blir vanskelig, sier dere? Da vil jeg bare minne om at det bare er uker siden en fyr kom seg helt opp i tårnet til flygelederne etter et julebord. De følger ikke så veldig godt med der ute, for å si det sånn (eller kanskje de gjør det nå, etter den episoden).

Jeg tipper det holder med dette. Tar jeg feil, så skal jeg snakke med bror min, som er god på edb. Så kan han hacke (hekke?) seg inn på noen edb-maskiner og plante stempåbergljotvirus, som får maskinene til å stemme helt av seg selv, uten at de som eier dem vet om det.

Er det nå så nøye om en stemmefisker eller stemmefusker? Neida.

12 kommentarer:

Frøydis sa...

Fantastisk gode idêer du kommer med! Med disse vinner du garantert! Og ser jeg disse flygreiene over taket mitt, skal jeg stemme MINST 1000 ganger!! Minst!!

Klem fra Frøydis

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, da skal du se eggløsningstesten blir din! veldig gode tips her, det finnes da en flyplass ikke mange mil fra meg også...

Shy sa...

Hihi! Dette er gode greier, Bergljot! Har stor tru på at du set inn rykket no!

Unknown sa...

Stå på Bergljot! Dette klarer du! :)

Bondekona sa...

:)
Oi, tror sannelig du har seieren i din hule hånd allerede.
:)

SURRESILJE sa...

God plan! Kjør på, og be flyene ta en tur over til østlandet. Hadde vært så fint å se de Bergljotbannerne! Hvis du syns det blir en dyr kampanje, kan vi kanskje dele. En side hver! Det er nemlig fler enn deg som trenger stemmer!

Pia sa...

Stemmefusk må du holde deg for god for. Ser jo at du har heftige kampanjer inne på FB. Så jeg kan tenke meg hvordan Twitter-kampanjene blir. Ja, ja, lykke til.

Bergljot sa...

Pøsj. I krig og kjærlighet er alt tillatt.

Trollmora sa...

hihi humre humre. . . . Jeg elsker valgkampanjer! :)

Trine sa...

Ho ho - that`s a PLAN! Mora mi driver kampanje for meg på FB. Dattera hennes har ikke vært nominert til så mange ting i sitt liv... så hun prøver nok å hjelpe - og for å lette på dårlig samvittighet for at hun har kjefta på meg ved flere anledninger (faktisk) opp igjennom. Jeg lar henne styre på :) Og GO bergljot!

Bustenellik sa...

Shit fiske Bergljot!

Eple sa...

Fantastiske planer på gang. Dette er gøy!! :-)