onsdag 12. januar 2011

Basar. Fjasar. Omsider.


Før jul en gang proklamerte Bergljot at det ville oppstå en bloggbasar på nyåret. Vel - her er den. Premiene har vært i huset lenge - man har bare hatt noen utfordringer av det tekniske slaget hva utarbeidelse av "knapp" angår.

Men alt ble så mye lettere da jeg oppdaget at jeg faktisk har et bildeprogram på maskinen. Jeg tror det er husmannsvarianten av Photoshop.

Premiene er så nusselige, at. Iallfall to av dem.


Du kan vinne manuelt strikkede fintøfler i hvitt med diskrete gulldetaljer fra Lisbeth Dahl, størrelsen er 37-38.


Neste gevinst er en heklet "handmade" sminkepung, også denne er signert Lisbeth Dahl.

Det var husflidsseksjonen. Husmorspremien er av det litterære slaget - du kan vinne praktverket "Vask - nytelsesfull rengjøring" forfattet av Estrid Bengtsdotter & Lotta Kühlhorn.

Jeg må ærlig innrømme at jeg egentlig kjøpte boka til meg selv for en tid tilbake - men jeg har ikke lest den. Jeg har jo ansatt vaskehjelp - moahahaha.

Reglene er de vanlige; Ett lodd for å kommentere og ett lodd til hvis du lenker til dette innlegget på bloggen din eller Facebook. Og så har jeg lovet Hustvedts et lodd siden hun har en søster på Sola. Si ifra under innlegget om du tar ett eller to lodd, så slipper jeg å telle.

Alle som vil kan være med, egen blogg er slettes ikke nødvendig. Husk å legge igjen kontaktinfo - enten i innlegget eller per epost. Da blir det så mye lettere å finne deg hvis/når du vinner.

Trekning blir det 10. februar.

(Hvis du vil legge inn knapp, gjør du så her: 1. Lagre bilde av Basar-knappen eller ett av bildene i innlegget på pc-en din. 2) Gå inn på Utforming i menylinja på bloggen din, og videre på Legg til gadget. 3) Velg alternativet Bilde - trykk på +. Last inn Basarbildet, og legg eventuelt til tittel og tekst. Hvis du vil lenke til basarinnlegget i bloggen min, legger til til url'en i lenkefeltet.)

69 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Omsider! Jeg har vel til gode å se lodd nr. 1 eller 2 bli trukket, men jeg slenger meg på nå md en gang likevel.

Ja, latså 2 lodd for jeg mestrert knappinga.☺

Unknown sa...

Så det heiter knapping?? Forstod ikkje kva for ein knapp du hadde tekniske utfordringer med.

Vil gjerne ha lodd! Og eg har ein nevø - dvs min mann har ein nevø - på Sola! Får eg ekstralodd for det??
Skal linke også - men det tar eg seinere, og skal komme innom og nevne det - så foreløpig eitt lodd til meg! (evt to - hvis eg får for denne nevøen?)

Wenche sa...

Basar med fine premier er jeg med på........så et lodd frister......

Du har en fin blogg her.......

Ønsker deg en flott dag.....

SURRESILJE sa...

Jeg er med! Tar to lodd, men har ikke linka enda. Og prøver å
snike meg til ekstralodd ved å informere om at jeg har tilbragt hver eneste sommer på den fine lille øya med hulemannen. For det er der du er fra, er det ikke? Det må da være verdt en 10-15 lodd?

Pia sa...

Omsider, ja! Får vel være såpass ærlig å si at den eneste grunnen til at jeg gidder å følge med her hos deg, er alle giveawaysa du kjører med jevne mellomrom.
Jeg ville hatt de tøflene, men du kunne ikke bedt ho Lisbeth om å strikke dem i en litt større størrelse? Ellers får jeg ta sminkepungen. Vasking er jeg ikke så opptatt av.
Tar et lodd, men vil gjerne nevne at jeg har slekt på Jæren. Og har vært på (i?) Sola flere ganger.

Bustenellik sa...

Jeg er med og tar to lodd :-) Støtter vel Pia i forslaget om at Lisbeth strikker større, hehe.
Flotte premier! Krysser fingrene :-)

Hustvedts sa...

Uff, jeg lager visst trøbbel for deg m hu søstera mi på Sola! Så da skal jeg bare glemme å si at jeg kom på at broren min jo også bor i Sola (Tananger), selv om han nekter å fortelle Folkeregisteret at han har forlatt Barndomshjemmet!

Vel, jeg tar altså to lodd (takker og bukker for det!) og gleder meg til trekningen! :-)

Ha en fin torsdag der vest!

Mette sa...

Hei pa deg,
Jeg tar ett lodd. Haper jeg ikke far minus-lodd for jeg har ALDRI vaert pa Sola... godt a ha noe i vente til alderdommen nar jeg skal bli omvandrende fant, kanskje?

ha en fin torsdag
klem mette

Trine sa...

Ha`kke tid til å tulleprate noe videre idag: begge ungene levert i barnehagen - og jeg skal SYYYYYYY. Men 2 lodder denne veien, takk!! :))

Trollmora sa...

Jeg lurte litt på den knappen, men til din fortjeneste trodde jeg det var DU som hadde strikket og heklet og kallte de rosettene for knapper, men så skjønte jeg ikke hvorfor du da måtte inn i fotoshop.... hmmm... i alle fulle fall tar jeg mine to lodd, er litt sur fordi jeg ikke har en søster på sola.... og det hjelper vel lite at jeg har danset med en fra Madla? Whatevver lizzm.... 2 lodd, krysser fingre.... leaving the building! :)

rule sa...

Hurra for deg!!! Så flotte premier du har i basaren din!!! Deltar gjerne med 2 lodd...og håper på litt vinnerlykke!! Ha en flott kveld!!! Klem Ruth

ritasc sa...

1 lodd til meg. håper på vinnerlykke igjen. har ikke blogg. godt du er i gang igjen :-) klem

Unknown sa...

Heisann,
jeg tar to lodd - men håpe at jeg får tre - ettesom jeg ikke har en søster på sola men en på eidsvoll, - og det må vel gi uttelling!??

hh sa...

1 lodd til meg og. Men jeg har aldri vunnet noe som helst.

Janet sa...

Da tar jeg to lodd.
Alle mine søstre bor på Sola. Og så har jeg vært på Øya på søndagstur, bare fordi det er så fint der.
Hvor mange lodd ekstra ble det?

Loise sa...

Med slike nydelige premier vil en gjerne være med, to lodd til meg:-)

Shy sa...

Då er eg klar med to lodd! Og tøflene passar meg perfekt :)

frk. Figenschou sa...

men du, æ tar et lodd. sia det e du.

R-15 sa...

Tøfler og vaskebok kommer i retur! Pungen mottas med takk!
Hit med et lodd!

Myntebo sa...

To lodd til meg! Herlige premier! TVI, TVI!

Millemilla sa...

Flotte premier.Jeg er med på denne flotte basaren!

Kristin sa...

Hei. Tar gjerne to lodd selv om jeg aldri har vært på Sola.

Møyfrid sa...

vil gjerne ha ett lodd jeg også. Disse var skikkelig søte.-)

Møyfrid

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Jeg blir med og tar 2 lodd, Tusen takk :)
Nå skal jeg titte mer på bloggen din :)

Klem Anette

Anonym sa...

Jeg vil gjerne være med. Tar ett lodd.
Har selvfølgelig stemt på bloggen din. Supermorsom!!

Mvh Marit, mwaaler@hotmail.com

Åshild sa...

To på meg også.

Har ikke søstre verken på Eidsvoll eller Sola, men jeg har vært både på Sola og i Sandnes. Ja Stavanger også om det teller.

Åshild

Unknown sa...

Det var kjekt å sjå bilder på bloggen din :o)
Savne det litt egentlig, men du skrive jo så bra at eg rett og slett glømme det ut.

Slenge inn 1 lodd og gratulere samtidig uhyre med nominasjonen!
Det var vanskelig når Pia og Elisabeth var nominert og, men eg har stemt på deg faktisk. Ingen skrive bedre enn deg rett og slett :o)
Lykke te!

Hanna sa...

Ett lodd, takk :) Finfin blogg du har :)

Hilde sa...

Heisann! 2 lodd til meg! Flotte premier :-)

Hildes Scrappeunivers sa...

Så spennende! Jeg er med og tar 3 lodd. Følger deg og har blogga her: http://konkurranseblogg.blogspot.com/2011/01/basar-hos-bergljot.html

God helg!

klem

Helene sa...

Så koselig! Jeg blir med, og slenger inn 2 lodd :)

Kathrine sa...

Jeg er med!
Håper på vinnerlykke med 2 lodd :o)

Anonym sa...

Hei. Så flott basar:)
Jeg tar gjerne 1 lodd.
Hilsen Marie Elise
hvitlykke@gmail.com

Hegeslilleboble sa...

Hei, to lodd til meg takk!

Ønsker om en fin søndag til deg og dine:)

Hegeslilleboble sa...

Får ikke lagt inn lenke akkurat nå, men lover at jeg skal gjøre det senere:)

Kali- sa...

Humm.... Jeg kjenner ei dame på/i/@ Sola... Hun har blondt hår. Også har jeg bekjente i/på/@ både Stavanger (inngifta familie også, til og med!), Sandnes og Randaberg. Du verden, tenker du sikkert nå! Men det er jommen sant!

Jeg har for store føtter til tøflene. Jeg sminker meg aldri. Vasking har jeg hørt om, men har folk som gjør sånt for meg... Trenger jeg egentlig delta på basar? Ja, det gjør jeg! For basar er gøy! (Hva sa man? Om jeg er trøtt? Overtrøtt, kanskje? Forkjøla og influensert i nesen og hjernen? Jepp! Men det går så fint, atte...)

Jeg prøver meg hvertfall på to basarlodder. :D
Ha ei trivelig uke!

Unknown sa...

Og der kom endelig linken på sida mi! Eit lodd til på meg! :)

Lillian sa...

hei hei

da blir det ett lodd på meg... :)

herlig!!

ha det fint så lenge!

Anonym sa...

her var det ingen basarpremiar for ein pappa. Eg loddar ut "mine" to lodd til kven som helst.

swimzy sa...

Heihei!
Så fantastiske premier!
Her vil jeg gjerne være med på 2 lodd! :)
http://swimzy-lykke.blogspot.com/2011/01/basar.html

klem fra swimzy
siv_anita_pet@yahoo.no

Lykkeliten sa...

2 lodd til meg!

Klem Lykkeliten

Rosehagen sa...

Hei.
Et lodd på meg. Iallefall i første omgang;)
Lekre premier:)
Ha ei fin uke
fra Ann-M.

Cecilie sa...

Fine premier! Jeg blir gjerne med - 2 lodd på meg :)

Klem, Cecilie

Barbros lille verden sa...

Jeg får vel slenge meg med!
Satser på at lykken står meg bi med to lodd :)

Anonym sa...

legger inn 1 lodd!! :)

hege sa...

Jeg er med og tar to lodd;-)) Heldige meg som oppdaget bloggen din før fristen gikk ut! Gleder meg til å følge deg videre;-))

Anna sa...

Hur har jag kunnat missa detta?
Jag behøver då verkligen en sådan vacker sminkepung, det førstår ju vem som helst.
Nydelig!!!!
2 Lodd, en til mig og en til....mig:)

Anonym sa...

nydelige premier, blir gjerne med. mildfag@start.no

Metu sa...

Oj, denne hadde jeg nesten gått glipp av!!!
Ett lodd til meg :)
Veska var nyyyyyydelig :)

Vibeke's trekløver sa...

Kjempfin blogg du har. Nydelig sminkepung. Ett lodd til meg. vibeke.mattson@dabb.no

Anonym sa...

Ååå, så herlig. Denne bare må jeg være med på.
Delte og registrerte konkurransen din på Konkurransenett.no, dette vil gi deg flere besøkende og en liten bunt av nye deltagere. Imens krysser jeg fingrene for å bli en av di heldige vinnerene :) Klemmer fra TonePus, tonelove_89@hotmail.com

Anonym sa...

Flotte premier, jeg er med. 1 lood :-)

line.strandli@gmail.com

Storbyliv sa...

Ååå, så nyydelige premier =)
Jeg vil gjerne være med på trekning ♥
Jeg har delt link på facebook, så 2 lodd på meg =)

Hilsen Kirsti (granhus@stud.ntnu.no)

hejsa80 sa...

Jeg blir med med 1 lodd :)

Anonym sa...

Trekker meg et lodd og krysser fingrene for at det er det riktige!! : )

HildeR
mari_gull(ætt)yahoo.no

Fra huset i svingen sa...

Jeg er med på 2 lodd (kommentar+link)

Ha en fortsatt fin helg!

Klem Karianne

Anonym sa...

Hei på deg!
Jeg har nok ikke vært her inne før. Har ikke blogg, men elsker konkurranser av alle slag.
Dette var nydelige ting å vinne, men kunne tenkt med størrelse 39!!!!!
Det blir nok bare 1 lodd på meg, men kan gjerne legge dere ut på Facebook-profilen min, så da blir det kanskje 2 lodd???
Vennlig hilsen Guri Marie i Oslo.
guri_marie.kristoffersen@getmail.no

Anonym sa...

Hei igjen!
Nå ligger dette ute på min profil til mine 479
venner!!!!
Vennlig hilsen Guri Marie igjen.

jannicke sa...

Hei! 2 lodd på meg ;) koselig side :)




jannickeklungtveit@gmail.com

reSIRIkulert sa...

Eit lodd til meg, takk :o) Kryssar fingrane og ventar i spenning på trekninga.

Anonym sa...

Søte premier!
1 lodd til meg

mf.i@hotmail.com

Anonym sa...

herlige premier!

Jeg har ikke blogg selv, så da blir det 1 lodd!


Hilsen Jori Kjelland

jorisk1@hotmail.com

Anonym sa...

Hei.
Slenger meg med i siste liten,
1 lodd ,tusen takk,min pc nekter
å samarbeide så jeg får ikke
linka.
Klem.

Anonym sa...

Norges morsomste mammablogg! Neida, smisker ikke :-) Ett lodd - har ikke blogg selv.
mvh Marianne (mmeikle@csc.com)

Anonym sa...

1 lodd på meg :)
Hilsen Lissi75@live.com

Anonym sa...

Vill gärna ha en lott!
Hälsningar Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

Monica sa...

1.Lodd på meg
canim_monica@hotmail.com

Anonym sa...

Vill gärna vara med och tävla med en lott:)
Mvh Annelie M
a.e.m-49@hotmail.com

yanmaneee sa...

balenciaga triple s
yeezy
kyrie 7 shoes
longchamp bags
yeezy
canada goose outlet
curry 6 shoes
off white shoes
air jordan
kd shoes