tirsdag 4. januar 2011

Bergljot kaster jula på trynet ut

I går heiv jeg rundt tre kilo inntørket, hjemmemekket pepperkakedeig. OG DET FØLTES GODT! Nå finnes det verken kaker eller karameller eller knekk eller potensielle kaker (les: deig) i det bergljotske hjem.

Vi har to flasker vin som står der og ser ekkelt på oss. Vi har nemlig hvit måned, nemlig. Jeg argumenterer med at alkohol som har overvintret /-levd fra i fjor ikke bør omfattes av restriksjonene, men Gemalen er ikke enig i det (heller). Det er trist å være edru, dere.

Jeg registrerer at mange allerede har kvittet seg med de grønne, glitrende trærne sine. Der har ikke jeg. Edelgrana skal få stå og blomstre til kulene ramler av av seg selv. Sesongens tre er det peneste vi har hatt, og jeg er slettes ikke klar for å terminere (treminere?) det.

Dere lurer kanskje på om jeg fikk noe fint til jul? Joda. Blant annet tilfløt det meg/oss de to flaskene med vin som Gemalen sier at jeg ikke får drikke. Og jeg har fått bakesaker. Og juleserveringsfat. Ergo er jeg godt beredt til neste jul.

Hva mer, hva mer? Det kommer en basar. Premiene er ankommet boet. Nå må de bare avfotograferes, så har vi det gående!

Og godt nyttår, forresten. Jeg er temmelig sikker på at det meste bare blir bedre i 2011. Kanskje med unntak av strømregningen - men det bekymrer ikke meg, for jeg har fått meg vedovn til jul. Moahahaha.

12 kommentarer:

Siri sa...

Godt nyttår, Bergljot!
Enig med deg - pepperkakedeig kan man avhende nå. Vin drikker vi for lite av, så vi har mange flasker som ofte går i gløggen til jul, men ikke da heller for ingen drikker.
Ikke trist å være edru, men hadde vært praktisk og vært flinkere til det motsatte av og til.

Liv-Inger sa...

Godt nyttår til deg også, Bergljot!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Godt nytt år! Edelgrana står fortsatt og skinner i lyset fra advenstaken her innerst i veien..

Venter i spenning på basar!

Hegeslilleboble sa...

Godt nyttår! Grana står fremdeles her også, blir sikkert stående til helga tipper jeg...

Trine sa...

Jeg rydda vekk nisser og troll og visne svibler for bare 1 time siden. Treet står. og stjerna henger. Men uvisst hvor lenge.... kanskje så lenge som til helga.

Bustenellik sa...

Godt nytt år Bergjlot! Grana står her også, men det er så vidt, for den har begynt å kle av seg selv. Hmmm...
Strømregninga er det nok flere som kan få hetetokter av, hehe.
Ha en fin uke!
Klem

Mette sa...

Godt nytt ar! Det er bare saaaa godt a fa unna all julestasen. Herlig a ta frem, men GUD sa godt a fa det unna. Det er nesten som om huset blir storre...

kos deg med det perfekte treet, du. Det varer nok ikke sa lenge... ;-)

klem mette

Anonym sa...

Godt nyttår til deg.
Her fÒr også jula idag.
Klem:)

Marianne sa...

Happy new year til deg også!
Hørtes da ut som du var blitt meget begavet i juletida; vedovn og vin er ikke til å kimse av!

Unknown sa...

Godt nyttår! Står eit tre her og, og det drysser fælt, så det ryker nok ut dørene ein av dagene. Og her var det eit par kilo kakemann-deig som gjekk i bioavfallet nettopp. Vi har fortsatt litt kaker igjen, men noko må fuglane få nå i denne vinterkulda :)
Ha ein fin dag!
(PS gleder meg til basar. og håper vinnerlykken min fortsetter dette året...)

Shy sa...

Godt nytt år til deg. Treet står til søndag, men litt julepynt forsvinn dag for dag.

Bondekona sa...

Hei, nå har jeg endelig vært innom hos deg en tur, og jeg det begynner å ane meg hvorfor du blir rost opp i skyene.
Hohoho..
Godt nytt år til deg og dine!