mandag 5. juli 2010

Torturinstrument

Jeg har eksperimentert litt med mosjonering denne sommeren. Dette har resultert i to stk. joggeturer og tre økter med armhevinger og påfølgende magevondter grunnet sjokkerte kjernemuskler.

Siden Bergljot jo lever i tiden og forventer effektivitet, droppet hun både armhevinger og joggis da disse øvelsene ikke ga umiddelbart resultat. Bortsett fra smerter, da. Men så kom Gemalen hjem med en rockering til sin fru - for det har hun jo ønsket seg!

Rockeringene er ikke det de en gang var. Nå for tiden er de store og tunge, og de har knotter på innsiden for virkelig å kunne mishandle mageflesket. Og jeg skal love at det pines - au au au. Etter to dager med halvslapp rocking har jeg faktisk blåmerker på svangene.

Det hyggeligste med denne øvelsen, er at jeg får det til - og at Gemalen ikke gjør det. Siden han er mer atletisk enn meg i de fleste sammenhenger, føles det ganske bra. Han påstår selvsagt at utklassingen hovedsaklig skyldes at Bergljot har naturlige forutsetninger (øh, brede hofter), men jeg er overbevist om at det er teknikken som er utslagsgivende.

Det kan hende at ringen snor seg så fint fordi den har funnet et natulig spor mellom to valker - men dette vil jeg helst ikke tenke på. Jeg vil heller ikke tenke på at (eventuelle) virkninger vil være høyst lokale - og at det vil se rart ut med en smekker og stram midje, hvis/når resten av legemet fortsatt er løsflesket.

Men den som rocker får se. He he.

14 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Pass på så du ikke får flere spor sånn at man kan skru på en mutter eller noe rundt bringen på deg. Og ja, helt klart snakk om teknikk!

Pia sa...

Rock on!

Bustenellik sa...

Rock'n'Roll! Stå på :D

Trine sa...

Råkk til ju dråpp!

Jonna sa...

Lykke til med rockeringen. Den virker!!! Forutsatt at den er i bruk jevn og trutt, og ikke stues bort på rare steder... *rødme*
Bare husk å rocke litt begge veier, så du ikke bli skjeiv.... :-)

Janet sa...

Så flink du er da! Selv om det hørtes noe vondt ut. Virker det altså Jonna? Er det verdt det?

Shy sa...

Haha, hehe, ler høgt her.Knotter på innsida, fysj! Eg var også god med ring ein gong i tida.
Trim som passar meg bra, dersom eg hadde fått til då...

Bergljot sa...

Må jeg gjøre det begge veier? Så det er derfor jeg har blåmerker bare på den ene sida - jeg er rett og slett skeivbelastet??? Hm. Det var tankevekkende.

Gafflan sa...

Hehe...om det ger bra resultat, efter alla blåmärken, så kan det ju kanske vara något för mig att prova!
Rock on!!

Huldra sa...

Med fare for å tråkke litt på ømme tær, nikker jeg med enig med mannen din. Altså hør nå her før du måpende tenker "hva eeer det hun insinuerer..?!?!".

Jeg er en spiker selv, og har mistet fullstendig taket på rockingen. Det er jeg jo selvfølgelig kjempefrustrert over, siden min gode og godslige venninne rocker løs som om hun ikke skulle ha gjort noe annet. Hallooo liksom? Hvorfor skal hun klare det, og ikke jeg? Det kan jo aldeles ikke komme av at jeg er like stiv som den stokken jeg ser ut til å være (hvem prøver jeg å lure nå..?), og at hun er myk, med shvung i hoftene. Nekter å akseptere fakta.

Spørsmålet er: Slank og stiv, eller rockende schvung? Siden du får det til (hrumf..) blir du helt sikkert en miks av slank MED schvung til slutt. :)

hh sa...

Jeg har hørt at dette virker, men foreløpig står jeg over. Ellers takk! ;-)

Lina sa...

Jeg har også prøvd rockering, og det er jo kjempevondt jo! Tenkte at de ekstra rullene jeg har rundt magen skulle ta av for de verste rockestøtene, men neida...så det ble med den ene gangen.

Men you go for it! :)

Heidi sa...

Hehe, en kollega hadde med seg ringen på jobb for demonstrasjon. Det var et festlig skue da enkelte testet den ut. Hos meg ville den trolig festet seg for godt mellom tredje og fjerde valke...

Jonna sa...

Øvelse gjør mester....
Jeg slet med å holde den oppe til å begynne med. Driiitvondt og masse blåmerker. Men etter en stund var det null problem. Kunne holde på lenge, og minket en del cm rundt livet. Men så var det dette med å fortsette over lengre tid...