tirsdag 18. mai 2010

Stappmett i Køben

Nota bene! Innlegg skrevet på sengen i mørket og med en definerbar promille: Bear that in mind. Det er finslig i København, det vil jeg gjerne få si. I dag har jeg nytt to utendørs pils i Nyhavnen og hatt et helt okei måltid på Madklubben. Nå er jeg bare klar for å lalle, for i morgen skal jeg framstå som en troverdig byråkrat i Udenrigsministeriet her nede.

Mett i magen er jeg ja, fire retter er i rikesligste laget. Danskene har det med å pælme vinflaskene på bordet, og det er også vanskelig å forholde seg til for veloppdragne norsker. Jeg har gumlet brød og reke-og-asparges-greier, en del av en tjukk kalv (ribbeina?), noen spenstige oster og panacotta med lakris. Og hvit vin fra Chile, rød vin fra fuglene vet hvor og cognac. Og kaffe.

Bergljot bor sentralt, men litt bustete på Hotell Opera. Herfra er det kort avstand til alt av betydning, men det er vel mest interessant for de som er kjent fra før eller gode til å lese kart.

Ellers? Enda jævlig vondtere i beina enn i går, men det er selvforskyldt grunnet gange i Ilse Jacobsens fottøy med spiss tå og enda spissere hæl. Og Kostas har tapt 6-1 i fotball igjen, men han antyder at han scoret det ene målet (nb! må sjekkes!!).

Småpikene har vært til skogs med sin far i dag, det er faren sin, det. Og nå skal det soves i Køben. Natti natt. Og ta dette for det det er;-) I det minste er jeg ikke på nattklubb.

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, du klarte ikke å la være med litt bloggings, nei!? Kos deg videre i Køben.