torsdag 4. juni 2009

Papyrustapet og sofa med prim


Luftslottet er i ferd med å bli riktig så fint inni seg, så fint at jeg lurer på om det egentlig framstår som kulere enn de som skal bo der. At huset blir sneisnere enn eksisterende møbelportefølje, er helt sikkert.

Vaniljedeigen og jeg har slått til med noen heftige tapeter, de kommer fra serien "Out of Africa", og det sier vel en del. Papyrusmønster i sølv på grå bakgrunn (og grått på svart bakgrunn) er ganske sprekt. Eller "interessant", som medtapetserer Geir sa, litt lattermildt, da han så den.

I utgangspunktet skulle vi jo ikke kjøpe nye møbler sånn med en gang, ungene skulle få lov å herpe de gamle i noen år til. Men det blir stadig mer åpenbart at den gamle, en gang så gode falmede vinrøde salongen fra Bohus vil se underlig ut under sølvpapyrusen.

Sofaene, som er i velour av noe slag, er dekorert med antikke egyptere i relieff. Egypterne og sofaene for øvrig er igjen dekorert med prim og andre matrestanser, katte- og hundehår og trådtuster og annen slitasje. Ti års bruk viser igjen, kan du si. Og jeg ser jo at smaken forandrer seg også, i dag ville vi nok ikke ha falt for faraomønsteret. Det ender nok med noe nytt, tror jeg.

Jeg er også litt spent på dette kjøkkenet vårt, som blir i hvit høyglans og uten hanker. Sikkert kjempepraktisk med tre små unger, men vi er jo så glade i å vaske, så det går nok bra (ha ha ha. Dette er ris til egen stjert). Et par av veggene er i tillegg røde (fargen heter sensuell, det sier vel det meste...), og det har Vaniljedeigen bestemt helt selv. Lurer på om det får konsekvenser av noe slag. For meg, mener jeg.

Jeg tipper Vaniljedeigen håper på det.

Ingen kommentarer: