tirsdag 2. juni 2009

Basehopperske


Siste nytt i Bergljots forsømte klesskap: Haremsbukse! Et fantastisk plagg, broka henger på hoftesvangene og fua er å finne i området rundt knærne.

Jeg er vilt begeistret, komforten er fantastisk og ingenting klemmer, gnurer, kryper eller klør. Jeg er ikke sikker på om plagget er veldig flatterende, men det får så være.

Kostas får ikke med seg alt her i livet, men han fanget opp at mamma har fått seg stor bukse.

"Det er jo sånn drakt som de hadde i Newton, mamma!" utbrøt han.

"Hvem da?" sa jeg, og tenkte mitt om at harem hadde vært tema på Newton, som er beregnet på mindreårige. (Våte drømmer, fødsler og annet kroppslig snacks er vi blitt vant til på Newton, men eksotiske mangekanter? Hm.)

"De som hoppet i fallskjerm ned fra fjellet, vel," utdypet min seks år gamle sønn.

Ja ha, ja.