tirsdag 17. november 2009

...og alle var samde om at det hadde vore ein fin tur


Min vanligvis bedre halvdel og jeg praktiserte alenetid i helgen. Ungene ble fraktet i ett kolli til mormor og morfar, og vi fraktet oss videre til Haugesund og SAS-hotellet der. Vi hadde en bøtte rødvin i kofferten og billetter til konsert neste dag.

I grunnen var det fint å være sammen uten arvinger. Uvant, men fint. Vi gjorde ting vi aldri ellers gjør, som å sove lenge, ta badstu, sove middag, teste svømmebassenget og dille gatelangs. Vaniljedeigen (som for anledningen hadde tatt av seg den avbildede luen) fikk utført sitt eneste ærend (som var å kjøpe sånne dingser til å sette grytene på på bordet) og noen spontane innkjøp også. Jeg holdt meg til blonder og strømper.

Konsert på Høvleriet var bra, men pikegjengen som var ute og feiret Elses fødselsdag skvaldret såpass høylytt at arrangementet minnet om en grendahusfest. Else og pludregjengen sto rett foran scene, og det var det flere enn Minor Majority og undertegnede som ergret seg over. Grrrr.

Halvdelen og jeg var enige om at vi ikke skulle på natteklubb, i stedet ble det bar på Hotel Maritim. Høydepunktet derfra var at han til de grader ble forsøkt oppsjekket, rett foran øynene på meg. Han ble euforisk, jeg ble overrasket. Jeg ser nå at jeg nok må ta litt bedre var på ham, da markedsverdien later til å være høyere enn jeg har vært klar over.

Det ble sen frokost på søndag, og tur langs Karmsundet for å riste av oss etterdønningene av promillen. Så bar det av gårde for å reunifisere oss med våre tre små. De ble ganske glade for å se oss, selv om de egentlig ikke hadde lyst til å være med oss hjem. Jeg var veldig glad for å se dem.

Det er i grunnen bra at man kan ta seg en tur ut av buret av og til, for å kjenne på at det er greit å krabbe inn igjen. Vi må bare sørge for at det ikke går toogethalvt år til neste gang.

Ingen kommentarer: