tirsdag 3. november 2009

Barnevakt søkes

Kjære pårørende (jeg går ut fra a dere vet hvem dere er, i og med at dere utgjør stammen i leserskaren min).

Vaniljedeigen og jeg er til vår forbauselse funnet egnede til å være faddere for et lite pikebarn på Østlandet. I den anledning synes vi det kunne passe å reise over Langfjellene for å være til stede. Vi er begge beveget over å ha litt utnevnt, for barnets foreldre har understreket at dette ikke er noe de tar lett på. Blant annet forplikter vaniljedeigen seg til å lære prinsessen å padle i kano (om noen år, bil jeg tro) - og vi må begge love å komme på besøk og se til henne.

Problemet er at vår private portefølje trenger tilsyn/kennel hvis vi skal bort en helg, og det er jammen ikke enkelt midt i julebordsesongen. Er det noen som kan tenke seg å gjete ett til tre barn i en dag eller to sånn cirka rundt Lucia-festivitasen? Betingelsene blir trolig dårlige i og med at foreldrene p.t. er vanskeligstilte, men vi stiller Luftslottet og alle dets herligheter til disposisjon. Og vi kan også by på chips og brus.

Skulle dette friste, er det fint om dere tar kontakt med undertegnede snarest.

Mvh Bergljot

P.s. At vaniljedeigen og jeg får dette ærefulle oppdraget, tror jeg ikke har noe å gjøre med at prinsessen er nummer fem i rekka der i huset og at de mest skikkede fadderne er brukt opp.

Ingen kommentarer: