mandag 16. november 2009

Husets herre...

...er invitert til julebord hos vår bankforbindelse. Han kan få lutefisk i deres trivelige lokaler på Forus. Jeg er ikke invitert, enda jeg borger for halve gjelda, og den er ikke ubetydelig. Selv om jeg ikke har spesielt lyst til å gå, merker jeg at Sandnes Sparebanks stunt overfor elitedivisjonen av gjeldsslaver irriterer meg.

Posten foretrekker visst også å forholde seg til husenes herrer. Hos oss var det jeg som meldte flytting (og det var pigede ikke enkelt, iallfall ikke via nettet) og signerte på adresseendringen - likevel kom bekreftelsen på at alt er i orden til Mr Vaniljedeig. Hvorfor, hvorfor???

Mannen synes jeg er pirkete og paranoid som henger meg opp i slike filleting. Det sier vel egentlig sitt. Skulle jeg tro.

4 kommentarer:

paaskeharen sa...

Du tjener vel mest og ergo er du Main Provider? og du burde være invitert først. Julebord er uansett ikke så gøy. Og lutefisk? Æsj. privilegiet er kanskje å IKKE bli invitert.

Bergljot sa...

Jeg kan dessverre ikke gå uansett. For jeg skal til Budapest med Frekkesen den helgen. men det er mulig jeg sender en bitchy epost til dem uansett....

frk. Figenschou sa...

mannlig er nøytralt, og kvinnelig er kvinnelig.

Unknown sa...

e9e84k4m60 n2s22c8g12 d5k75c6e89 t4g55k9u05 j4o36l1l17 s5b19y3a78