fredag 6. november 2009

(Home)partydronning

I går var jeg på homeparty. Jeg var der på dispensasjon, siden det har vist seg at jeg har vanskelig for å la være å kjøpe hele assortementet ved slike anledninger. For eksempel har jeg vært på Mary Kay-party en gang. Det er lenge, lenge siden, rundt 2000, men fortsatt har jeg levninger i skapene på badet etter den utskeielsen der.

Til vaniljedeigen sa jeg den gang at en kubikkmeter med sminke fra Mary Kay var dritbillig. Men han fant jo kvitteringen jeg hadde gjemt under sofaen, og var ikke enig i den vurderingen. (Thank you Paaskeharen, som røpet gjemmestedet mitt).

Erfaringen viser at jeg strever mest med å beherske meg på homeparties der de selger sminke eller barneklær. Tupperwareselskap har jeg aldri vært i (heldigvis), ei heller dildoaftener (dessverre). Ikke har jeg vært i Enjo-party heller, jeg nekter å gå i selskap for å lære meg å vaske (og stæsjet kan jo kjøpes på nettet uansett).

Men nå har jeg vært på Perfect Home-demenstrasjon! Temaet fikk vaniljedeigen til å senke skuldrende og klukke brutalt. "Men Bergljot, der passer jo ikke du inn," sa han overbærende. Litt snurt ble jeg, jeg er tross alt vokst opp i et møblert hjem, men jeg la nå i vei til nabofruen på 28. Bare for å oppdage av min til tider bedre halvdel nok hadde et poeng.

Damene der var hyggelige, og kakene var gode, og tingene var for så vidt dekorative - men jeg hadde jo helt glemt at jeg ikke utstår pynt. Iallfall ikke rustikk pynt. Og jeg ble smertelig klar over at jeg er en avviker på dette området, for de andre oppførte seg som jeg gjorde den gangen på Mary Kay-visningen. De handlet lykter og lysestaker og rammer og fat og vaser og designernisser og alt mulig. "Alt" var enten munnblåst i Kina eller håndlaget i India. Selv kjøpte jeg seks små hjerter til jul til under 200 kroner.

Etter seansen måtte jeg litt slukkøret spørre min mann om han synes det er dumt at jeg er så totalt uinteressert i interiør. "Neida. Men det hadde jo ikke skadet om du hadde vært litt mer opptatt av å gjøre det hjemmekoslig her," sa min elskede.

I går fikk jeg faktisk også tilfeldigvis Tupperware-katalogen i postkassen. Kanskje jeg skal ta et raid i den, med sikte på å gjøre det mer "hjemmekoselig" her?

2 kommentarer:

paaskeharen sa...

Etter all sladringa du har utsatt meg for i årenes løp så var det det minste jeg kunne gjøre.
Hvem er det som gjemmer noe under en sofa anyway?

Bergljot sa...

Pøsj.