tirsdag 10. november 2009

Kjærestetid

Til helgen skal vaniljedeigen og jeg ut på tur, helt uten unger. Det tror jeg blir både fint og rart, siden det er toogethalvt år siden sist. Vi skal på hotell i Haugesund, og så skal vi på konsert med Minor Majority. Ellers har vi ikke planlagt noe som helst.

Hva gjør man når man skal slå ihjel 48 timer uten å måtte utøve tilsyn og omsorg for en gjeng småunger? Jeg er sikker på at man ikke står opp veldig tidlig, og at man får mye stillhet. Og mye tid, kanskje? Til vanlig går jo dialogen mye om daglige sysler og barn. Blir det sånn når barna ikke er der også? Håper det ikke blir mange pinlige pauser.

Jeg gleder meg, og tror det blir bra. Selv om jeg ikke har noe å ha på meg (ikke i den esken jeg bruker til hverdags, iallfall, mulig jeg må åpne den som står under for å se om det finnes noen skjulte skatter der).

Tror det blir fint å lese avis på kafe. Og dilte rundt i butikker i Haraldsgata. Kanskje kjøpe litt julegaver. Teste bassenget på hotellet. Og så er jeg sikker på at det blir fint å komme hjem til ungene igjen. Heldigvis.

Ingen kommentarer: