torsdag 29. april 2010

Konebil er EU-godkjent!


Nå forstår jeg ingenting. Liten Konebil u/støtdempere seilte gjennom den periodiske kjøretøykontrollen i går - uten en eneste anmerkning! Den er så 100 prosent frisk som den kan bli med sine forutsetninger - og vi slipper unna med en regning på under 500 kroner.

Tydeligvis har den klare likhetstrekk med kona som kjører den. Vi har noen skraper i lakken, og vi er eksteriørmessig ikke så godt vedlikeholdt som vi kunne/burde vært. Vi rommer litt slagg og rot, og ingen bruker penger på noen av oss. Vi er små, men formfullendte (mer og mer, dessverre), og vi knirker i motbakker og over fartsdumper.

Men vi virker! Under alt skrammelet finnes det en habil motor. ingen turtallsmaskin rett nok, men bånndraget er bra under press. Og når vi først er sveivet i gang (hark hark), så går vi lenge.

For øvrig viser det seg at Liten Konebil har støtdempere. Det var bare noen pakninger som måtte smøres. Så nå knirker den ikke så mye som før heller. Lurer på om jeg også knirker mindre nå som Liten Konebil er overhalt?

Det jeg iallfall skal sørge for, er at vedlikeholdsbudsjettet til Liten Konebil skal overføres til meg. Jeg er nemlig ikke EU-godkjent ennå.

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Så det finns stötdämpare i alla fall! Gratulerar till lyckad kontroll av bil. Vi ska ha liknande kontroll av "gammelbilen" idag. Svärfar har fått den stora äran att köra iväg med den.
Klem

Bergljot sa...

Takk takk! Lykke til med gammelbilen, dere også. Håper det blir en billig affære sånn at du også kan overføre midler til ditt vedlikeholdsbudsjett!

Unknown sa...

Heldig med den! Ikkje alltid like lett å komme gjennom det nålauga... Vi har lang erfaring med gamle biler og EU-kontroller... Nå har vi bytta ut bilparken vår(lang historie..), så neste gang håper eg det går bedre... :)
...klart du må ta deg av det ubrukte vedlikeholdsbudsjettet! Viktig å bruke opp budsjett, ellers har det lett for å bli kutt i budsjettet til neste år...sånn er det iallfall i Staten. :)
Ha ein fin dag!

Bergljot sa...

I know. Jobber i (for?) Staten, jeg også.

Unknown sa...

replica ysl bags x26 m5a13a8q24 best replica bags p87 p8j65y2l74 replica bags online m81 p8c17w3h59