fredag 17. april 2009

Rosenrot


Doktor Vaniljedeig satte meg på rosenrot i vinter, selg selv også, for den del. Han påsto at det var for å tilføre meg mer energi, og det trodde jeg på til jeg leste pakningsvedlegget etter et par ukers inntak. Der sto det noe om positiv effekt på libidoen eller hva det nå var for noe.

Jeg måtte skjenne litt på Vaniljedeigen og si at det å foreskrive medikamenter og holde tilbake vesentlig farmasøytisk informasjon er uetisk. Jeg husker ikke helt det ble innført sanksjoner på noe som helst vis, men det kan meget godt være. Man lurer ikke sin kone til å ta afrodisiakum.

Siden disse rosenrøttene er ganske dyre, ga vi oss etter et par esker. Enda vi begge mente at vi faktisk ble litt blidere og mer opplagte av dem. Det fine med å slutte med noe som virker og som man liker, er at man liksom får en opptur, en ny peak, når man begynner igjen. Det kom jeg på sånn cirka 20 minutter etter at jeg spiste pillen min i morges. Dette gjelder sikkert ikke bare rosenrøtter, men også sjokolade, rødvin, puling, shopping, soving og så videre.

Vaniljedeigen har ellers en standardformulering han benytter seg av når han mener at jeg er vrang og vanskelig:

"Har du ikke tatt pillen din i dag?"

Gud. Da kjenner jeg at jeg får lyst til å lugge, klore og slå.

Ingen kommentarer: