fredag 7. juni 2013

Bergljot listeblogger om viktige, men kjedelige ting.

Jeg er ikke sikker på hva som er gørrest av enkle tiltak som visst nok (?) skal gjøre saker og ting bedre. Men vi kan jo lage liste? Uprioritert? Temabasert?

  • Drikke ørten liter vann daglig. Da blir man ikke skrukkete, man får glade nyrer og livet smiler.
  • Knipeøvelser. Skal kunne utføres hvor- og når som helst, og skal være gunstig for både det ene og, ikke minst, det andre. Nysingle bør muligens prioritere denne varianten av mosjon, hva vet vel jeg.
  • Situps. Kan utføres uten utstyr i hjemmets lune rede, det har jeg iallfall hørt.
  • Langsiktig middagsplanlegging. Sånn at man slipper kamikazeshopping på vei hjem fra jobb og tilhørende stress som kunne ha vært ungått.
  • Telling til ti. Jeg burde/kunne ha talt til ti mye oftere enn det jeg gjør. Det kunne ha ført til et lavere konfliktnivå i heimen. Kanskje.
  • Lære avkommet å telle til ti. Må sees i sammenheng med forrige punkt.
  • Uttøying. Drit kjedelig, men nødvendig om man ikke skal ende opp som Pinocchio.
  • Prokastinering. (Jeg elsker det ordet). Livet hadde vært mye bedre om man lot være å utsette ting hele tiden.
Lista er på ingen måte uttømmende, så kom gjerne med innspill til innhold.

God helg :-)

6 kommentarer:

Pia sa...

Den der med langsiktig middagsplanlegging er viktig! Men jeg klarer det aldri! Har noen gode perioder, men så glir det ut i omeletter og fiskepinner.

Her på Sandaker sa...

Lite å tilføye, men skriver under på det med middag og telling til ti. For både meg selv og avkommet. Riktignok kan avkommet telle helt til ti, men hun har ikke skjønt verdien av å sette det i sammenheng med sinne. Muligens fordi hun stoler mer på hva jeg gjør, enn hva jeg sierr? (Og fordi hun er to år da.)

Anonym sa...

Følg dette til punkt og prikke så går det helste godt;). Knipeøvelser er nok mest nytting på den gule saken som befinner seg på gården;). Eg heie på deg;). Å middag ja-viktig å planlegge;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Styrketrening!

Maria sa...

Første og nestsiste punkt er bevist fra pålitelig hold å være tant og fjas. Kan med fordel erstattes med prosecco og blogging. Sistnevnte medfører mer smilerynkter hos oss andre, som vil få deg til å framstå som mindre rynkete i sammenligning. Med mindre du ler hysterisk av dine egne vittigheter mens du skriver - da går jo vinninga opp i spinninga.

Osloskånskan sa...

Knip og situps bør nok kombineres i en øvelse, og jeg tror jeg skal være alene hjemme da.
Må tipse deg om en helfestlig blogg jag ramlade över på twitter: http://ingermerete.blogg.no/