onsdag 26. juni 2013

Bergljot gjør voksenting. Mestring og den slags.

Jeg lærer og lærer, og blir jeg mer ansvarlig nå, ja da sprekker jeg. Bare hør: Jeg har søkt om lån i Statens Pensjonskasse, jeg har latt meg kredittvurdere (og fått topp-rating!), bilen er både EU-kontrollert og -godkjent.

Jeg har lest av strømmen, klart å registrere meg som Lyse-kunde (etter mye kluss, noen må si til Lyse at de må slutte å spille Enya på kundesenterventetelefonen!!!) og jeg har kjøpt penservise. Jeg har returnert deler av penservise kjøpt på nett grunnet feil farge (hrmf), og bestilt og mottatt deler av penservise med riktig farge.

Jeg har fått ungene mine til å forstå at faren deres IKKE er frisør, og at han ikke har mandat til å klippe dem, og jeg har fortsatt tre busker og fem stauder som lever, tre uker etter planting. Jeg velger å se bort fra at fem hengelobeliaer henger i meste laget. Trolig har de hengt seg, for godt. Ja ja, litt svinn osv.

Jeg har avtale med tømmermann om legging av platting, og har lagt framdriftsplan for ombygging av platting til terrasse. Og jeg har oppdaget at jeg ikke har så mange millioner i gjeld som jeg trodde, men desto høyere faste utgifter som ikke er lånefinansiert.

Og, ikke minst, jeg passer barnebarn. Ikke verst, om jeg skal si det selv.

4 kommentarer:

Huldra sa...

Dig når tung ramler på plass som seg hør og bør. Ta godt vare på det grønnkledte barnebarnet :D

Sommerhilsen fra Huldra

Huldra sa...

Ting- ikke tung. Kan ikke engang skylde på stavekontroll, men skylder på kaldt vær- med dertilhørende stive fingre.. ;P

SURRESILJE sa...

Mest imponert over bytte av strøm, kjøp av penservice og søking av lån i pensjonskassen. Tre ting vi har til gode å gjøre her. Respekt!

Shy sa...

Imponert over alt! I alle fall over kjøp av penservis. Slikt har ikkje eg.