fredag 31. mai 2013

Bergljot angir seg selv. Det går ikke så godt.

Ja vel. Så var dagen kommet; siste frist for innlevering av utsatt selvangivelse. Jeg hadde egentlig tenkt å utsette det litt til, tross alt er 1. juni i morgen - men på Altinn er de veldig tydelige på at det må gjøres nå. Så da så.

Siden jeg ikke har gjort noe for å innhente tallene som gjorde at jeg ikke så meg i stand til å levere innen den allmenne fristen, har jeg det litt hektisk i dag. For å si det sånn. At det er sol ute, fredag og "alle" avspasserer, gjør det ikke enklere.

Det fine er at jeg i utgangspunktet klarte å komme meg inn på Altinn. Det dumme er at det viste seg å være på lånt tid - for nå er jeg utkastet, med tidssperre. Veldig irriterende. Så irriterende at jeg så meg nødt til å sende en sarkastisk epost til supporten deres, i affekt. Tenker de prioriterer meg nå, ja.

Men jeg har da fått endret skatteklasse, og jeg har fått nøstet opp i hvor mye jeg faktisk har betalt for barnepass i året som gikk. Etter mye om og men har jeg også funnet ut av hvor mange gjeldsrenteenheter som skal overføres fra eksgemalen til meg.

Blir fint å bli ferdig med dette. Siste felles ligning, slettes ikke vemodig i det hele tatt. Håper bare Altinn snart bestemmer seg for å virke igjen, hvis ikke blir jeg alvorlig sur.

Ønsker alle ei super helg, og skål gjerne for meg, Altinn og den snart-malte-køysenga.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Passer jo supert med sol og tidsavbrudd hos Altinn - da kan du dra køysenga ut i sola og male mens du venter ;) Synes det virker som det er en lettere tone i bloggen - det liker vi - da går ting virkelig rette veien! Skål og god helg! I :)

Osloskånskan sa...

Jeg hadde heller malt en køyeseng enn støvsuget. Men nå er det gjort. Pissekjedelig og så varer det så kort tid, akkurat som bilvasking. Men skål og god helg!

Livet i Casa Didriksen sa...

Lykke til!

Anonym sa...

Fikk levert. Godt nøgd!

Siri sa...

Synes du er dritflink!

Maria sa...

Ikke dårlig! I forfjor gråt og skrek jeg hysterisk inn i Altinn-telefonen. Heldigvis har de gratisnummer. Desverre stenger de kl 20, lenge før de virkelige Altinnkrisene inntrår.
Håper personalet på call-senteret får profesjonell krisehjelp etter 31 mai, slik at de ikke får PTSD og ender på NAV og snylter på våre surt utregnede skattepenger, de jævlene.