søndag 21. februar 2010

Ønskeliste

Kjære Mann. Som du vet, runder jeg snart år. Det gjør jeg oftere og oftere, føles det som, men jeg håper likevel at du vil tilgodese meg med en liten oppmerksomhet på dagen.

Jeg vet at du er innom her av og til, men jeg er ikke sikker på at du har fanget opp mine spede forsøk på å plante bursdagsønsker. Derfor tror jeg at det kan være formålstjenlig med et eget ønskelisteinnlegg.

Jeg har ved flere anledninger sagt at jeg ønsker meg container. Dette står ved lag. Jeg vet at en slik vil spre både glede og nytte i heimen, og at jeg vil kurre som en due mens jeg rensker og kaster i garasje og hus. Jeg tror også at en slik innretning vil virke sosialt samlende i nabolaget. Eier man en container, får man lett venner.

Jeg ønsker meg også håndarbeidsskrin, et oppbevaringsmøbel for løsøre knyttet til husflid. Jeg strever med å holde oversikten over beholdningen - strikkepinner, heklenåler, sakser og lignende flyter i hyller og poser. Med litt bedre kontroll på redskapen, kan det hende at flere av prosjektene også bli bli fullført.

Et tredje ønske, som jeg for så vidt ikke har luftet for deg ennå, er en sånn tv-shop-greie. Sommeren nærmer seg med stormskritt, og jeg ser at flere av mine fysiske attributter står til nedfalls. Jeg tror kanskje at et stånt muskelstimulatorbelte kan være tingen for meg. Her er oppsidepotensialet stort, jeg slipper å bli svett og sliten - det betyr mindre dusjing og lavere strømutgifter. En annen fordel er at jeg kan slå meg løs i husmorgjerningen mens beltet durer og går - altså vil slik trim ikke gå ut over hus og heim. Jeg vet at du er glad i elektronikk og bruksanvisninger, sånn sett kan også du ha glede av en slik innretning.

I fjor fikk jeg sykkel, den holder seg godt siden den bare er blitt syklet på ved en anledning. Jeg ønsker meg tilbehør til sykkelen, for eksempel hjelm. Trolig burde jeg også hatt kjøretimer, da jeg ikke er vant til å ferdes i trafikken på to hjul (iallfall ikke uten motor). Men vær så snill å ikke gi meg en sånn usexy sykkelbukse. Jeg vil heller ha gnagsår og vannblemmer der bak enn å bli sett i et så uflatterende plagg.

Som vanlig vil luksus og velvære slå an, dette tror jeg du vet etter elleve år med meg, og som vanlig ber jeg deg tenke deg godt om før du ansaffer maskiner og apparater med ledning til kjøkkenbenken (kaffemaskin er et unntak her).

Sånn avslutningsvis vil jeg si at jeg også blir glad for ei geit eller to, så lenge du sender dem til for eksempel Mali og ikke hjem til oss. Jeg har en liten buskap der fra før, og jeg har ikke noe imot å være bærekraftig.

Lykke til!

Ingen kommentarer: