søndag 7. juni 2009

Betale? Pøsj!

En medianisse jeg ikke husker navnet på sto her forleden (husker ikke helt hvilken dag) fram og erklærte at folk flest nå antakelig er villige til å betale for å lese aviser på nett. Akkurat hva han bygde denne tanken på kom ikke helt fram (eller muligens har jeg glemt det også).

Ha ha ha! Stikk finger'n i jorda, beibi. Når folk har vent seg til at noe ikke koster noe, så skal det godt gjøres å få dem til å ville betale for det. Dessuten vil det uansett finnes en haug med gratistjenester der ute som vil danke ut kjøpenettavisene.

MEN viktigst av alt: Kvaliteten på innholdet (totalt sett) på det fleste nettavisene (det vil si de få jeg leser) er jevnt over rævva. Sex, kjendiser, forbrukerstoff du ikke engang visste at du trengte, kuriosa.... Jeg er så møkka lei søpla. Jeg innrømmer at jeg av og til roter i den (søpla, altså), men aldri i livet om jeg betaler for å gjøre det. Med mindre noe radikalt gjøres med innholdet.

Ingen kommentarer: