torsdag 23. april 2009

Konstruksjonssvakheter

Jeg skal ikke plent påstå at Vår Herre gjorde en slett jobb da han skapte mennesket, men det er ikke alt som er så sabla praktisk heller. Med designet, altså. Jeg tillater meg å foreslå noen forbedringer til neste versjon homo sapiens.

La oss begynne med homo erectus. At stasen er montert utenpå og midt foran er bra, hensikten er antakelig at hunnen skal kunne anvende kneet i krevende situasjoner. Blant annet (jeg er ikke dum). Men funksjonaliteten er jeg skeptisk til. Etter mitt hodet burde den bare la det stå til ved behov (når tilbud sammenfaller med etterspørsel). Min private teori er at ereksjonssvekkelser for eksempel kan skyldes at stasen har stått i giv akt oftere enn den burde, og at evnen på sett og vis er brukt opp. Hva med en avogpåknapp? Kjøre- og hviletid?

Avogpåknapp skulle det iallfall ha vært på unger. Mange av dem har mer energi enn de har mulighet til å få utløp for, og det hadde vært til alles beste om de kunne hvilt seg litt oftere enn det all erfaring viser at de gjør. Volumknapp bør også være standard på dem, iallfall på gutter.

Når det gjelder puppene, synes jeg forsåvidt at de er plassert ganske bra (selv om det ikke hadde skadet om Han hadde omgitt dem med mer bindevev, slik at de ikke står til nedfalls før man vet ordet av det.) Men hvorfor i all verden la Han ammespekkreservene bak på hoftekammene? De burde ha vært bak puppene, slik at de kunne suges opp i takt med resten av babymaten. Alternativt kunne puppene ha vært plassert på hoftekammene, men det ville kanskje ha sett litt rart ut.

Jeg tviler egentlig på at Vår Herre leser bloggen min (jeg har ikke så mange lesere), så det er mulig at jeg må få formidlet disse forslagene til forbedringer på annet vis. Flaskepost, for eksempel.

Ingen kommentarer: