fredag 26. april 2013

Jeg fortsetter å tømme meg. Og bilde fra glanstiden.

Jeg er heldig. Jeg har venner. I går var vi fem stykker i flyttelaget, og på nullkommasvisj fikk vi fylt opp audmannens henger. Fortsatt er det lite rift om å få kjøre med denne hengeren, så da måtte Livheidimannen trå til. I pøsregnet.

Det kom mye godt ut av det, faktisk. Ikke bare flyttet hengeren seg fra A til B og så hjem til A igjen - men et annet problem ble også løst - på innoverpust. Jeg eier en nydelig motorsykkel. Den må jo også flytte på seg, men det har vært vanskelig siden den ikke har hatt strøm på batteriet sitt.

Siden batteriet ligger et sted under glassfiberen, er det ikke så lett å komme til. Sant å si hadde jeg ikke visst helt hvordan jeg skulle lade den heller. "Men det kan sikkert Kenneth hjelpe deg med," mente Livheidimannen.

Jeg visste jo hvem Kenneth var, men jeg visste ikke at han har bakgrunn som MC-mekaniker. Kenneth brukte sånn om lag elleve minutter på å få gang på maskinen, utrolig nok. Status nå er at sykkelen er i fosterhjem (beredskapshjem?) hos Kenneth på ubestemt tid. Uansett er det ikke plass til den hos meg foreløpig.

Etter garasjeseansen hadde vi kjøkkentømming. Fy og fader, der viste det seg å være mye mer igjen enn det jeg var klar over. Men det ble da tømt, det også - med hard hånd. Merker at jeg blir stadig mindre sentimental. Det ble mye kasting og lite kildesortering.

I dag kommer ungene. De kommer til et hus som igjen har esker, poser og lørøre i inngangspartiet, stakkar. Framdriften ellers følger en slags plan. Dere som synes at det er forjævlig å flytte når man flytter videre sammen, skulle bare visst hvor alldeles forjævlig det er å flytte når det er slutt.

Men alt er en overgang, som reven sa da han ble flådd. Og snart er det vår.

(Som tidligere omblogget, har det dukket opp en del antikke bilder i forbindelse med flyttingen. For eksempel av en yngre og blondere versjon av Bergljot på den omtalte motorsykkelen. Planen er at denne ekvipasjen snart skal ut og svi gummi igjen. Eller noe.)

12 kommentarer:

paaskeharen sa...

Det er lov å spørre, vettu. Meg også. Går du over til Harley er det lettere å finne torpedo. Har jeg hørt.

Bergljot sa...

Tar du torpedooppdrag?

paaskeharen sa...

Forøvrig husker jeg en mekaniker fra den perioden. Også. Nei. Ikke torpedrooppdrag.

Bergljot sa...

Det var en annen. Mekaniker. Husker far passet på å få gratis service på hondaen rimelig raskt, han regnet visst ikke med at makanikeren var av varig karakter.

Shy sa...

Motorsykkelen må du finne plass til heime hos deg.Det er jo vår!
Litt misunnelig på sykkelen. Det har alltid vore ein draum å ta lappen...

Anonym sa...

Wiii! For et herlig vårlig deilig glimt fra fortiden! :) hvor ble det forresten av han islendingen? Mai! Det blir oppturen for deg! Det er jeg 1000% sikker på! Goood helg! med eller uten malt køyseng! I :D

Anonym sa...

Han er i glemmeland. Med en som heter Sigve fra Åkra. Eller var det Vea? :)

Barbarella sa...

For ei eksosrype!

Mitt Afrika sa...

Eksosrypene var vel helst de som satt bakpå og så pene pg blonde ut. Bergljot satt ved styret og så pen (og blond) ut - ser det ut som.
Savannah

Anonym sa...

Skudnes ;)

Anonym sa...

Fy flate Bergljot! That is SOME woman! Jeg har lappen på stor motorsykkel, men jeg har aldri kjørt uten kjørelærer. Klarte ikke å starte en TRIUMPH fra 1967 som min far eier. Så da ble det med det.

Tror det er meningen at du skal ha den nye dressen!

Bergljot sa...

Takk, Ellen. Har nok falmet noe siden dette bildet ble tatt - derfor er det kanskje desto viktigere at dressen er bra ;-)