mandag 22. april 2013

Når støvsugeren dauer midt i akten

Nei, ikke den akten, slike akter bedrives ikke i min tilværelse, iallfall ikke til hverdags, og iallfall ikke med støvsuger (jfr. tittel).

Når støvsugeren dauer mens man støvsuger, og man ved enkel troubleshooting kommer fram til at det enten er posen som er full eller filteret som er tett, må man gjøre noe annet enn å støvsuge. Død støvsuger er et tegn på at det ikke skal støvsuges.

Derfor ble hjemmet mitt bare 50 prosent rengjort i helgen, og jeg, jeg ranglet i stedet. I trygge omgivelser, så klart, som nysingel må man jo være aktsom. Nei, jeg snakker fortsatt ikke om den akten.

I evalueringen av helgen konkluderes det med at det skal rangles mer og støvsuges mindre. Rett og slett fordi jeg nå vet at jeg får mer energi av det ene enn det andre. Kanskje blir det andre akter etter hvert også, hva vet vel jeg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Høres bra ut, det med at du ranglet litt (i trygge omgivelser) altså. Sikkert litt synd på støvsugeren, men jaja den kan skaffes på ny. Du er så kul :-)Husk: :-) Det ordner seg for kule jenter !!!

Bergljot sa...

...og for kule gutter :-)

hege sa...

Det var en fornuftig konklusjon! Ja til mer rangling (dog i trygge omgivelser) og nei til støvsuging!!

Marianne sa...

50 % rengjort er ganske bra, spør du meg! Og en kombinasjon av rangling og rengjøring er vel fullt mulig som nysingel også?