fredag 12. april 2013

Innlegget som forsvant, for så å komme til rette: Litt mer navlebeskuelse, så lover jeg å slutte

Forrige innlegg endte i den reneste egomassasjen, takk for mange ualminnelig hyggelige tilbakemeldinger! Så vidt jeg kan se, kom det ingen bønner om kattefilter eller ønsker om rikere illustrasjoner. Så da er det vel bare å dure i vei som før - og det er bra, siden jeg ikke vet om jeg kan så mye annet.

Paaskeharen, som trolig er min eneste mannlige leser, og som trolig først og fremst leser meg fordi han er genetisk forpliktet, hadde dog en kritisk kommentar til bildet fra i går, det av Bergljot i treningsdrakt. Det jækla bildet, som han kalte det.

Jeg vet ikke om det er meg eller outfit-en han reagerer på - men altså, jeg er svart under øynene på det bildet. Det skyldes fyllesyke og bortsnødd mascara. Helt sant. Det snødde i Stavanger forrige lørdag. Og Bergljot dro rett hjem etter at det bildet ble tatt og la seg i stabilt sideleie med migrene.

Denne helgen blir det lite rangeldangel, for nå kommer ungene - og til og med mor mi. Det blir stas! Sønnen, den enbårne skal spille fotballturnering, og i morgen skal Bodil og jeg vaske, grunne og male den der hekkans køysenga som fortsatt står og blomstrer i garasjen. Jeg er god på prokastinering.

Muligens må jeg ut og lufte joggedressen igjen - hvis det lar seg gjennomføre etter gårsdagens elleville runde i trimrommet på jobb. Styrketrening er bare aldeles skrekkelig, særlig i dagene derpå. Men jeg har lest et sted at damer i 40-årene bør gjøre det likevel, for å motvirke muskelsvinnet. Grøss og gru, som om vi ikke har annet å tenke på i 40-årene.

Men det kan jeg ikke tenke på nå. God helg, ladies + harepus.

7 kommentarer:

paaskeharen sa...

Det var ikke bildets kvalitet jeg reagerte på, det var snarere at du var såpass gjenkjennelig (bakfull eller ikke). Jeg ser at jeg var litt sur i tonen. Årsaken er åpenbart at det er vanskelig for meg å være semianonym når du er nesten offisiell. Ikke for min del, først og fremst, men fordi noen av dine lesere slenger innom hos meg, og jeg er tildels veldig personlig og utleverende med tanke på Min bedre halvdel og mine barn.

På din blogg er det du som bestemmer. Kanskje jeg må legge om min.

Bergljot sa...

Ser den. Men vil helst ikke at du legger ned bloggen, for din har litterære kvaliteter - i motsetning til denne her.

Anonym sa...

Kommenterte dette før innlegget forsvant, så om igjen:
Jeg er din andre mannlige leser (som står fram) Jeg har fulgt deg daglig i ca 2 år, etter at fruen sa:"denne vil du like", og det gjorde jeg. Liker understatementhumoren og at du kan bruke 317 ord på å fortelle noe som mange bruker 7 ord på, og du gjør det morsomt.
Dessuten spiller jeg WF med deg.
hans060168

Bustenellik sa...

God hælj!

Anonym sa...

God helg :-) Gro

FruØlberg sa...

Egentlig synes eg du burde stille i supermanndrakt... Hilsen fru Ølberg :-*

Anonym sa...

Ja kanskje det? Jeg kler blått. Er mer skeptisk til gullbikinien... Bergljot