torsdag 2. juli 2009

Pakkeløsning

Nå blir det visst en løsning på pakkingen også. Bergljot har fylt opp de fire første eskene som skal få være med til luftslottet, og har samtidig ekspedert fire bæreposer med ræl til avfallshåndteringstjenesten.

Forholdstallet er sånn cirka 3:1, vil jeg anslå. Det sier noe om hvor lite vi har kvittet oss med de siste årene og årene før der igjen. En kontainer hadde gjort seg nå.

Da vi flyttet til Sageved for vel tre år siden, hadde vi en slags opprensking i porteføljen, men jeg ser med et halvt blikk at vi ikke tok godt nok i. Og det må vi ta konsekvensene av nå. Den bittelille bærekraftige delen av meg gremmes over søpla vi produserer. Men ikke nok til at jeg gjør noe dramatisk med det, må jeg innrømme.

Siden vi ikke får flytte inn før om langt om lenge, antakelig etter fellesferien en gang, har jeg besluttet at jeg skal pakke litt hver dag, En eske eller to eller fem, det må jo hjelpe på det. Ungene venter jeg med å pakke ned, altså. Antakelig beholder jeg Vaniljedeigen også.

Ingen kommentarer: