tirsdag 16. august 2016

Og så var vi tilbake i hverdagstralten. Og godt er det!

Jeg er inne i min tredje arbeidsuke. Nå er heldigvis ungene i gang også. I går begynte skolen. Det foregikk akkurat sånn som det gjør hvert år; som vanlig ble døgnrytmen snudd i en engang siste natta, og som vanlig var de forholdsvis lite uthvilte på morgenen. De kom hjem med dunger av lærebøker - og dere lurer vel veldig på hvem som måtte legge bind på dem.

"Hvordan lærer man seg egentlig å legge bind på bøker?" Spurte elleveåringen beundrende.
"Ved å prøve å gjøre det," knurret jeg.
Men da var hun alt på vei ut for å lete etter Pokemon'er, så hun var vel egentlig ikke så veldig interessert.

Sønnen, den enbårne, har begynt på ungdomsskolen. Han var ikke interessert i å bli avbildet og pushet ut i sosiale medier av en sentimental og lettrørt mor. Derfor vurderer jeg å legge ut et bilde fra i forrige uke, der han faktisk støvsuger. Det er et like historisk øyeblikk det som at han er i gang på ungdomsskolen.

Så what else is new? På kattefronten har det vært betydelige forbedringer siden Gammel Defekt Luke er byttet ut med Ny Velfungerende Luke. Kattedyr II, Waldemar Thrane, er også blitt chipet siden sist. Dessverre nekter begge de fastboende å gå INN gjennom luka siden den avgir et bestemt KLIKK når den registrerer chipen, noe som ikke kan sies å være annet enn en betydelig strek i regningen, tatt i betraktning har jeg har brukt 2.500 kroner på prosjektet.

Lyspunktet er at ingen av de andre gjestekattene kommer seg inn (så ungene slipper dem inn manuelt i stedet. Hrmf.).

Noen husker kanskje at jeg skal løpe KK-mila i september. Om noen lurer, kan jeg informere om at jeg er i gang med oppkjøringen. Treningsøktene og -frekvensen er noe panikkartet, men jeg holder meg til planen: Tre økter i uka og litt styrketrening når jeg gidder (det er sant å si ikke så ofte).

:-)

Ingen kommentarer: