tirsdag 20. oktober 2015

Bergljlot takker den fjerde (eller var det fjerne?) statsmakt

Tusen takk til pressen, eller media, som det vel kalles om de skal omfatte både eter, nett og papir (egentlig heter det vel mediene, men den skal jeg la ligge).

Takk for at dere holder meg oppdatert om viktige, vesentlige og relevante ting som skjer der ute, info jeg må ha for å kunne framstå som viktig, vesentlig og relevant i hvor enn jeg går i li og fjell.

Kjempegreit å få vite at Jenny S er blitt gravid med fingeren, selv om det i seg selv kanskje ikke egentlig er så pikant all den tid de har vært sammen i årevis, er i gift (med hverandre) og er i "passende alder" i forhold til formering.

Jeg er glad på familien eks-statsråd og programlederskes  vegne også, selv om jeg føler meg litt lurt siden jeg har lest i et tidligere intervju at de i grunnen ikke hadde planer om den slags. Hvor etterrettelig er det, liksom. 

Takk for at jeg nå kan det som er verdt å vite om the Kardashians og Jenners, og det uten å ha sett en eneste episode av såpeoperaen deres. Jeg vil for øvrig tilføye at jeg er glad for at han eks-en til søsteren til Kim er våknet fra koma etter at han etter sigende fikk i seg kokain på det bordellet dere vet. Og jeg er glad for at eks-stefaren, som nå er blitt eks-stemor, ikke må i fengsel etter den bilulykken dere vet.

Jeg er også lettet over at Rogaland som vanlig gav mest penger til tv-aksjonen, selv om det i seg selv kanskje ikke er nok til å forhindre at regnskogen går "åt skogen", og at NRK har svidd av ubegripelig store summer på sendinga.

Takk for år med sjelsettende informasjon om flått, klima (eller rettere sagt vær), karbohydrater, antioksidanter, iberiasnegler og Jan Thomas. Jeg hadde ikke vært den samme uten. Takk for at dere holder liv i Tone tralletroll og livet hennes, og ikke minst stylisten hennes.

Jeg elsker dessuten resirkuleringen av gamle storheter som han Utsi som var banditt men nå er blitt forfatter - og debattant. Gjenbruk er bra!!

Jeg kunne ha fortsatt og fortsatt og fortsatt. Men dere har sikkert tatt poenget. Hadde det ikke vært for media, hadde jeg kort og godt ikke vært det opplyste mennesket jeg er i dag. Ha en fin dag.

Ingen kommentarer: