mandag 19. august 2013

Litt om kattedøra. Mens vi venter på siste nytt fra Nord-Polen.

Det er nok mange som lurer på om jeg klarte å skaffe stikksag (gratis), om det ordnet seg med drill og sist, men ikke minst, om det som følge av dette er installert kattedør i peppermøresidensen. Sånn sett er det hyggelig å kunne melde at alt er såre vel - med einskilde unnatak:

Stikksaga ble etterlyst på FB, og det ble suksess per omgående. Takk, Eileen. Drill fikk jeg også låne av en (litt motvillig) herre som egentlig ikke pleier å låne bort verktøy til noen. Suksess der også, altså.

Min skjønne venninne Bodil hadde stilt Bodil-mannen til disposisjon hele forrige fredag, og siden Bodil-mannen hadde montert kattedør før, skulle det bli grei skuring. Det ble det på en måte også - bortsett fra at vi måtte skru av alle de fiffige elektroniske funksjonene i luka. Ytterdøra har stålplate i seg, og den kom for nær magneten (?) i luka. Følgelig virket ikke chip-ene.

Katteluka er p.t. fullstendig manuell, noe som i prinsippet innebærer at hvem som helst - forutsatt at du er katt, da - kan labbe inn og ut hos meg. Etter MYE drilling skjønte Rasekatten poenget med egen inngang. Villkatten har ikke tatt poenget. Derimot har jeg to faste andre gjester i kosten, en stor stripte sak som bor to hus mot høyre, og en liten langhåret frøken som bor rett til venstre for oss.

Ellers er nok Rasekatten litt sur for at vi ble borte så lenge, iallfall tisset han i senga til Vilhellerikke to ganger  i løpet av tre sekunder (?) etter at vi kom hjem. Selv etter at madrassen er dynket i eddik, lukter det død og fordervelse. Trolig må det kjøpes ny madrass. Herlig.

Han bør være forsiktig nå, så jeg ikke tilbereder rasekatteletter av ham. Grrrr.

Snart skal jeg fortelle der om Nord-Polen. Må bare samle meg først. Tross alt stod vi opp klokka 03:00 søndag morgen for å rekke hjem til skolestart og diverse.



2 kommentarer:

Pia sa...

Ha ha, vi vurderer også kattedør. Sånn uten chip og kode og halsbånd. Får se hvem som egentlig kommer til å benytte den. Husk at nå skal en viss Elisabeth få seg sånn rasekatt, så det hadde vært fint om du skrev litt om denne rasens utrolige fortrinn også.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha. Noterer meg dette med sengevæting og funderer på om det er lov å angre på det kattevalget.