torsdag 21. februar 2013

Mot bedre vitende

Så sitter jeg her, klokka 00.00 - sprett våken. Enda jeg egentlig er stuptrøtt. Årsak? Kaffe seint på kvelden. Virkning? Den samme som alltid.

Det nærmer seg visning, og det vaskes og vaskes. I dag har jeg fått overtaket på mine barns klesskap. Et tosifret antall bæreposer med klær er overrakt Fretex, og ørten esker med overflødige leker er klare for deponering i naboens garasje. Takk, Bodil.

Og så har jeg vasket veggflisene på det ene badet. Så avgjort en lystig oppgave. Som vanlig doserte jeg salmiakken litt sånn omtrentlig, og som vanlig ga jeg blaffen i hansker. Resultatet er, som dere ser, strålende. Men hva gjør vel en løsemiddelskade fra eller til, jeg er uansett ikke tilregnelig. Og ikke har jeg tenkt å ta på noen heller (bortsett fra ungene og kattene, da.)

Jeg har også vasket og strøket kjøkkengardiner i dag. Det måtte til, for de har ikke vasket og strøket seg siden vi flyttet inn her. Ikke luktet de godt, og den ene hadde til og med ketchup på seg, uheldig nok.

Søndag er det altså visning, og da er nok en etappe av dette bukkerittet tilbakelagt. Mandag har vi kanskje solgt huset. Det ville vært både trist og fantastisk på en gang. Går det mye over takst, tror jeg det heller mest mot fantastisk. Faktisk.

Da er det gått 17 minutter siden dette innlegget ble påbegynt, og det skulle være på tide på publisere. Og prøve å legge seg igjen. Har uansett ikke noe mer vettugt å komme med. Løsemiddelskadet, vet dere. God natt.



4 kommentarer:

Åshild sa...

Salmiakk er ingen spøk. Kaffe er ingen spøk heller. Tøff tid skjønner jeg.

Siri sa...

Oi... jeg bruker aldri hansker. Nå vasker jeg sjelden med salmiakk også. Bare når fleskebillene våkner for våren og jeg har aldri reagert. Men ting kan andre seg. Aldri reagert på plaster heller, men plaster og film over nytatoveringen sier at de dager er forbi. Pene blemmer og en arm så hoven at det ser ut som om jeg har trent...

Lykke til med visning og salg.

Shy sa...

Eg håper verkeleg at det vert løn for strevet, at det vert over takst.
- og så held eg på at ein sovepille er lov i harde perioder!!
Masse lykke til på søndag!

Bergljot sa...

Takk for omsorg. Det ble ikke sovepille i natt, Shy. I stedet ble det klissefilm (p.s. I love you) på Netflix på mobilen fra halv fem til halv sju. I dag er lankene normalfargede, men tørre. Til jeg begynner å vaske igjen. Lykke til med plaster og tattis, Siri!