mandag 8. oktober 2012

Puppekrise

(Noe av) det fine med å jogge, er at forbrenningen går opp og, guess what, kroppen begynner å ete av sitt eget spekk. Noe av det dumme med å jogge, er at kroppen tar for seg over det hele. Svangene blir mindre, magen blir litt mindre - og de stakkars puppene forsvinner helt. Riktig sørgelig, er det.

Rett skal være rett; glanstida var forbi for minst tre unger siden. Den ene var lite interessert sin mors frodige (?) byste. De to andre skrudde seg fast etter fødselen - og der hang de. Den ene av de to sistnevnte hang til den var nesten tre år, faktisk.

En gang i tiden var Bergljot en raus D. Nå lever hun et liv med innlagt filet. Huff huff.

Spørsmålet er jo om de vokser ut igjen hvis (når) denne treningsgreia går over. Og, ikke minst, vokser de ut der jeg kan tenke meg å ha dem? Eller kommer de på hoftekammene (der er det blitt bedre plass nå som svangene er borte)?

Er det moralsk forsvarlig å opprette et personlig puppefond til rekonstruksjon nå som studielånet er nedbetalt, eller er det meningen at overskuddet som nå vil oppstå på mine konti skal gå inn i felleskassa? Pupper er vel egentlig viktigere enn belegningsstein og vinterhage?

Eller kanskje man rett og slett ikke trenger pupper når man er 43 1/2, og heller skal gå for vinterhage? Hva mener dere?







 

7 kommentarer:

hh sa...

Æh, vanskelig den der!
Spørs hvor glad du var i puppene dine i utgangspunktet. Og sånn silikon.. jeg vet ikke helt jeg.
Vinterhage er jo også fint!

tigerlilja sa...

'ete av sitt eget spekk' - åh ett så förunderligt vackert (pent?) språk norska är! Och du, jag husker gott vad du tänker, men proportionerna blir säkert väldigt bra uansett.
Gläd dig!

Anonym sa...

Vet du, jeg har faktisk "planlagt" å gjøre noe med puppene når jeg er ferdig med babyer og når jeg har kommet tilbake i normalvekt (normalt for meg). Betaler seg raskt ned det. ;)

Siri sa...

Hahaha - når den treningsgreia går over *ler*

Og mengden kommer tilbake. Bare andre steder :-)

Barbarella sa...

Det er ikke puppene jeg vil gjøre noe med, det er magen!

Anonym sa...

Fnis.. du kan få sagt det!

Rareste problemstilling jeg har hørt på lenge. :)

Shy sa...

Hohoh! Eg er glad du er tilbake.
Eg har nokre kilo pupp, så eg kvitter meg gjerne med litt :)