torsdag 6. januar 2011

Puppy love (part ca. 4?)

Husker dere soga om min datter Vilikke (5 1/2) og kjærligheten? Før jul dumpet hun i all stillhet Jacob. Bakgrunnen for bruddet er at han er voldelig, og det er jo ikke bra.

Samme dag som den slående Jacob var ute av bildet, lovet min datter seg bort til Sander (4).

Okei, hun hvilte ikke på laurbæra - og det er mulig partnerbyttet kan defineres som en uren veksling. Hva vet vel jeg. Jeg valgte å legge mest vekt på at Sander visstnok ikke slår.

Men hva hjelper vel det? Vilikke meddelte i går at hun er gått tilbake til Jacob, for "han er så veldig snill! Han har kjøpt julegave til meg!"

Og min santen, det har han. I min datters hylle i barnehagen lå det en pent innpakket gave fra Jacob. Oppi der var det et nøkkelknippe med hjerte på og en pose med sånne dyregummistrikker som unger nå til dags går med rundt håndleddet.

Vilikke er rørt, jeg er beveget og Jacob er igjen i et parforhold. Kjærlighet er en vakker ting.

10 kommentarer:

Trine sa...

Oh my - for et drama! de hviler ikke, nei. Hærlig! Er det ikke fint med blogg; ungene dine kan lese om sine ville partnerbytter i unge år - om 20 år :) Det er jo bedre enn fotoalbum, dette!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Så søte. Senere må du nok lære henne at man ikke kan være så flyktig på kjærlighetsfronten...men senere altså.

Anna sa...

Sweet!

Mette sa...

Men hva med lille Sander, da????

Shy sa...

Hihi! Håper Jacob er snill no då...

Liv-Inger sa...

Her skjer det ting. I et forrykende tempo! Ja ja, så lenge Vilikke er fornøyd er vel alt bra :-) Men som Mette får også jeg litt ondt av Sander da... ;-)

Bondekona sa...

Jaudå, de tøffeste guttene som får damene.
Han sendes vel på sinnetrening om volden fortsetter..
:)

Trollmora sa...

hmmm. . . Hun liker bad boys ja. . . Sammen med mange andre av oss :) stakkars sander da. . .

Siri sa...

I går kalte min femår kjæresten sin for snuppeluppa. Etter på ble han fortalt av samme kjæreste at det holdt med 1. Hun var en smule krenket fordi han tydeligvis hadde tatt runden en gang og spurt mange. Men her står monogamiet høyt i kurs.

fru Storlien sa...

Så søte! Min yngste hadde en fase i barnehagen hvor hun kjørte et dobbeltløp, noe hun forsvarte med at det var ok så lenge de to guttene ikke visste om hverandre og hun bare nusset på den ene når dne andre ikke var der og omvendt. jeg håper dette var en engangsforteelse og ikke noe hun tar med seg inn i voksen alder.