søndag 23. januar 2011

Oppfinnelse (18)

Det er lenge siden jeg har oppfunnet noe nå. Jeg er litt fristet til å lansere knipeøvelsepacemakeren igjen, siden jeg fant opp den før noen leste meg, men det er vel uredelig. Eller kanskje ikke, man gulper jo stort sett opp variasjoner over samme tema.

Jeg tenker at jeg heller vil finne opp klesskap med lås denne gangen. Hengelås, skyvelås, nøkkellås, bolt, kodelås - samme det, bare det er en mekanisme som gjør at enkelte på det jevne ikke får tilgang til klesskapene sine.

Noen har døtre som tror de er adelige, følgelig tror de at de må skifte antrekk minst 13 ganger til dagen. Til tross for lav alder (la oss si tre og fem) er disse døtrene utrolig flinke til å grave klær ut av skapet.

Men graver de dem inn i skapet igjen etterhvert? Neida. Alt havner på gulvet. Ikke bare på nærmeste gulv, neida. Man tråkker i kjoler og strømpebukser og tyll og turndrakter på gangen, på badet, på kjøkkenet, over hele huset.

Skapkatapult (ennå ikke oppfunnet, tror jeg) kan være et godt alternativ til lås. En innretning som altså sparker møfrøene i hekken i det de tar seg inn i sine klesskap. Ikke dumt det heller, skulle jeg mene.

En god og ryddig søndag ønskes dere alle fra Bergljot. Grrrr.

8 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gi meg beskjed når du har testa ut denne ideen og fått patent for dette høres meget interessant ut!

Hilde sa...

Setter meg opp på bestillingslista, jeg også, for et eller annet patent som funker på 5-åringer hadde vært meget interessant!

Frøydis sa...

Du kan jo bli rik!!! :-))
Veldig god idê :-))

Håper influensaen er borte vekk :-))
Klem fra meg

Hustvedts sa...

Du høres frisk ut igjen :-)

Tror du denne katapultoppfinnelsen kan funke på annet en klær? Sånn at den for eksempel "sparker" bøker, tegninger, Lego og papirfly tilbake på plass også?? Da kan du i så fall sette meg på bestillingslista også!!

Anonym sa...

Haha!

Pia sa...

Det strøs med klær her og...

Kathrine sa...

Håhå, kjenner godt til det fenomenet! Gi et lite vink når du har funnet opp noe som fungerer for å få det ryddig igjen!

Anna sa...

Jag beställer två st! Faktiskt är det lillebror som är värst i vårt hus. Den andra får min man. Han är lika illa som en 14-åring. Annars är både jag og dottern ganska ok når det gjelder dette.