søndag 4. april 2010

Fra Chanel til Chell

Hva er det som skjer med meg? Trenger jeg profesjonell hjelp? Eller er det først nå jeg er kommet til hektene?

I går kjøpte jeg solbriller på Shell for første gang i hele mitt liv. Det føltes litt rart å stå der og prøve briller mellom baconpølser og spylervæske, men jeg trosset angsten og fant et staselig par av det slaget som harmonerer med turban og dramatisk leppestift. Brillene var ganske fine, og de satt godt på. Rett nok står det "Revlon" med plakatbokstaver på hele den ene stangen, men det gjorde det jo i sin tid på Cindy Crawford også.

Jeg har disponert solbriller av ymse varianter før - som Chanel, RayBan (eller RoyBjarne, som vi sier på mine kanter) og DKNY. Samtlige par er enten tapt (i ferie eller på fylla) eller brutalt drept (ihjelsittet). Det samme har skjedd med gemalens solbriller (unntatt de svintunge fluebrillene fra Armani), så også han slo til med et par ShellBan i går.

Billigbriller forsvinner sikkert ikke. Og de lar seg garantert ikke sitte i hjel. Så lyder iallfall hypotesen. Og blir det for slitsomt å gå rundt med Revlon midt i tinningen, får jeg heller ty til min beste venn, sølvtapen.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag har ett par solbriller inköpta på Lindex för att antal år sedan...dom försvinner ALDRIG!
Maken har också ett par ShellBan, han har heller inte lyckats få dom att försvinna, annars är han den som konsumerat mest solbriller i vår familj. För det mesta har dom försvunnit i samband med intag av alkohol om jag ska vara ärlig... ;D

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nei, billigbriller forsvinner ikke, ikke går de i stykker selv om du plasserer en bilsete og en seksåring oppå heller...Og dermed ingen unnskylding for å kjøpe et par hotte briller fra en ekte brilleforhandler.

Madame Mim sa...

Solbrillene var virkelig exklusive !

MammaMy sa...

Neida Bergljot, du treng IKKJE profesjonell hjelp! For på veg ut av sin beste alder har ein nemleg ryggrad til å bera bensinstasjonsolbriller. ;)Det neste blir kanskje lesebriller frå Nille? Kult det og, spør du meg.