tirsdag 15. september 2009

Tut og kjør

Så en kommentar til virkeligheten utenfor meg selv, og det er sjelden kost. Og nei, jeg har ikke tenkt å kommentere på valget.

Her om dagen så jeg en aldeles fantastisk reklamesnutt på tv. TV Norge, for å være helt ærlig (for der var jeg midt i valgsendingene). "Åtte av ti kjører for fort," sa lesemannen, mens biltrafikken krysset over skjermen.

"Å huff," tenkte jeg, "er det virkelig så ille?" Og så ventet jeg på poenget, som jeg antok ville være noe om trafikkdødelighet og risiko og rollemodeller og lignende.

Men det var det ikke. Den øredøvende nyheten var at vi nå kan abonnere på radarvarsling på sms, for å riktig gardere oss mot å bli tatt av det slemme politiet.

Får håpe folk ikke leser disse sms-ene mens de kjører bil, i det minste.

Hilsen Bergljot, som har to fartsbøter på samvittigheten

Ingen kommentarer: