tirsdag 3. september 2013

Ut og velge, men hva da?

Snart er det valg, vet dere. Det er blitt debattert i det vide og brede lenge, på tv iallfall - uten at jeg har fått med meg så mye, for jeg har nemlig ikke hatt batterier i fjernkontrollen på en stund. Følgelig har det ikke latt seg gjøre å få tv'en over på HDMI1, og da går alt åt skogen. (For ordens skyld - jeg leser aviser. Så det er sagt.)

Underlig nok klarer ungene å få inn Disney Channel uansett - men det orker jeg ikke å tenke for mye på. Nu vel. Jeg har, som tidligere omblogget, gjennomført Aftenbladets valgomattest, og der kom jeg ut som KrF-er. Med Sp på andre. Det kom litt uventet, for jeg hadde takket ja til både eggdonasjon, homoekteskap og rovdyr.

Jeg kommer neppe til å stemme Sp eller KrF - men sant å si vet jeg ikke hva annet jeg skal stemme på heller. Bortsett fra at jeg ikke skal stemme Frp, og slettes ikke Miljøpartiet det grønne. Denne beslutningen (med grønnasene) er veldig, veldig vel fundert, så ikke prøv å påvirke meg.

Da blir det vel stort sett H, Ap, SV og V igjen. Og Rødt. Rødt har en ganske stram partileder. Kanskje det bør vektlegges? Alltid hyggelig å ha noe tiltalende å se på i tv-debattene, og nå som jeg faktisk HAR batterier i fjernkontrollen, så er det et argument.

Stemmes skal det iallfall. Jeg skal også til og med valgmedarbeider neste mandag. Jeg har egenhendig søkt, blitt godkjent (vandelen min er fullkommen) og er nå kalt inn til opplæring. Personlig håper jeg at jeg slipper å være i tellekorpset, da kvantifisering ikke er min sterkeste side. Men jeg gjør nok som jeg får beskjed om.

Som vanlig. Eh.



3 kommentarer:

Shy sa...

Eg har ikkje bestemt meg enno...

Elisabeth, innerst i veien sa...

Lykke til! Er litt overraska over at folk sliter sånn med å bestemme seg for parti. Ja, det er vel dere som virkelig har satt dere inn i sakene....

MammaMy sa...

Godt val! (som dei seier på bygda)

og PS: hald deg vekke frå fleinsopp og liknande ;)