torsdag 12. september 2013

Litt mer om klær som skaper folk

...siden vi er opptatt av de litt lettvektige tingene om dagen. Jeg har akkurat oppdaget at den ene strømpen min er under rakning. Heldigvis er den ikke svart, så det er nok bare de som kommer (for) tett på som ser det, men likevel!

Neglelakksurvivorkit har jeg ikke for hånden. Dermed må jeg velge mellom å gi blaffen - eller ta av strømpene og blotte mine blåskimrende legger. Vanskelig, vanskelig. Finnes det noe mer tøytete enn raknede strømper?

Her er noen forslag:
  • Mascara på avveie
  • For dyp kløft (eller kløft i det heletatt, hilsen misunnelig)
  • For korte skjørt (både kløft og skjørtelengde er selvsagt situasjons- alders- og figuravhengig. Jeg nøyer meg med å slåfast at du vet når det er "feil" når du ser det (på andre, iallfall)).
  • For transparent bluse (akk ja, det hadde jeg visst også her om dagen)
  • Truse som ikke sitter som den skal/der den skal og følgelig deler skinkene i to (=totalt fire småskinker. Ikke pent).
  • Stringtruse som kryper opp over bukselinningen (ille. Virklig ille!!)
  • Bollemus (utrydningstruet rase? Når jeg tenker meg om, er det lenge siden jeg har registrert noen sånne. Bra, i så fall).
  • Splittballer (ja dette er jo egentlig et herreproblem, men siden jeg har et par mannlige lesere, tar jeg det med. Dette er den mannlige varianten av bollemusen. På en måte.)
  • Leppestift på tennene
Er noe utelatt her, anyone? (Nå går jeg på do og tar av meg strømpene. Herlig....)

10 kommentarer:

JaBi sa...

Et forslag som kan passe i lista di: Når man går gjennom byen en solrik søndag formiddag, fremdeles ikledd festklærne fra lørdag kveld, føler man seg også littegrann tøytete.

Takk for øvrig for en fin blogg, som jeg tilfeldig dumpet borti, og jevnlig stikker innom. Jeg er i den tause massen som leser, men ikke så ofte gjenlegger spor.

Bergljot sa...

Så kjekt å høre fra deg :-) Og godt poeng. "Walk of shame" må med!

Marianne sa...

Hele, bra liste. Men bollemus? Mulig jeg ikke er så bevandret i dette emnet, men jeg skjønte ikke helt den. Hvordan ser i så fall andre folk denne, undrer jeg meg. Men det er mulig jeg her helt på viddene og ikke helt skjønner hva det er snakk om (også ballesplitt). :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg så en kameltå her om dagen!

Pia sa...

Ha ha, splittballer er kleint!

Anonym sa...

Jeg så også en kameltå en dag. Et ekstremt tilfelle. Så ekstremt at jeg ble flau på damens vegne...

Pepperkakefjellet sa...

Hahaha splittballer - eg trur eg ler meg ihjel!:D Det er det verste som finnes!! Verre enn kameltå (bollemus)!

fru Storlien sa...

Splittballer :-) elsker nye ord!

Det er heller ikke heldig å ha bukse med lavt liv utenpå en heldekkende truse

fru Storlien sa...

Da kan dette skje: du strekker deg for å nå noe på en høy hylle, t-skjorte sklir opp og vips viser du noen cm beige bestemortruse til opptil flere personer.

Bergljot sa...

Så sant, så sant! Holdinneffekter er best til innvortes bruk.