mandag 14. desember 2009

Tenner

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet om familiens tenner her inne, jeg har visst aldeles forsømt meg, så her kommer en statusrapport:

Bergljot har hatt siste time hos rotfyllerne i dag, og har en regning på flerfoldige tusen i vesken. Hele familien kunne bodd på hotell i en uke for det jeg har brukt på tannlege denne høsten.

Kostas har vært dypt fortvilet i lenger tid fordi han ikke har mistet en eneste tann ("og ein i klassen har mista åtte!"). Nå ser dette ut til å gå seg til, nå har han plutselig tre løse på en gang.

Vilikke slo seg i munnen i går, og den ene tannen i overmunnen må få fred og ro nå sånn at den ikke detter ut før Kostas sine. Det hadde virkelig vært krise om hun skulle miste en tann før ham.

Pingu Vilhellerikke har snart norgesrekord i ikke å få tenner i det heletatt. Hun fikk sin første tann etter at hun fylte året, og på toårsdagen hadde hun bare 12 av 20 melketenner. Men nå kommer det seg! fire hjørnetenner og en toårsjeksel har brutt gjennom. Kanskje jeg kan slutte med ammingen nå?

Halvdelens tenner er i god form, tror jeg, han har iallfall ikke klaget. Dersom det skulle komme noe nytt derfra, skal jeg meddele det så fort jeg kan.

Ingen kommentarer: