onsdag 27. mai 2009

Strike

Nå er jeg spent. Kanskje blir det streik, og blir det det, så regner jeg med at det innebærer at jeg skal streike. For jeg er organisert i et LO-forbund, og ifølge Verdens Undergang er min arbeidsplass på lista over de som skal i ilden først. Eventuelt.

Jeg har aldri streiket før, ikke den type streik iallfall, så jeg er litt spent. Og jeg innrømmer glatt at jeg ikke har fordypet meg veldig i de minste paragrafene i stridens kjerne. Som jo er pensjon. Dog kan jeg si at pensjon er noe jeg er blitt veldig mye mer opptatt av etter at jeg blr 40, for nå er det liksom blitt mer relevant og aktuelt.

Blir det noe av dette, så skal jeg være streikevakt, og da skal jeg være bestemt og litt sinna. Og ha armbind og pannebånd. Eller bandana ellerhvadetnåheter.

Som de sier: Streikeviljen er stor!!

1 kommentar:

paaskeharen sa...

Refleksvest og balltre. Ain't life grand:) Ånei, tenk om politiet også skal streike - hvem skal passe på oss da?