fredag 15. mai 2009

Frampeik

Okei, da. Jeg har tenkt å se granpri. Jeg har tenkt å spise franske og drikke øl, mens jeg gremmes over alle de grimme sangene og de gyselige klærne og de grusomme koreografiene. Naturligvis skal jeg heie på Tittentei, ikke fordi jeg synes eventyrvisa er den fineste jeg har hørt, men fordi han er ganske fin og fordi han er litt norsk. Heia Norge!

Etter at alle er ferdige med synginga si, skal jeg himle med øynene og si til meg selv at dette virkelig var bortkastet tid. Og så skal jeg drikke litt mer øl og litt til, mens jeg stryker bunadsskjorter. Og så skal jeg tenke på alle de teite folkene som faktisk bruker tid og energi og penger på å stemme.

Når avstemminga er over, skal jeg gremmes over at alle jallalandene der østenfor, kåmmunistresjimene, bare stemmer på hverandre, og så skal jeg irriterer meg over at svenskene bare gir oss noen få poeng mens vi gir dem full pott. Og så skal jeg la meg sjokkere over at Malta eller Ukraina eller Litauen vinner, med en dritdårlig sang.

Til slutt skal jeg lese nettavisene som skriver at Rubak burde ha vunnet og at det er en skandale at han ikke gjorde det, men at han tross alt er fornøyd med sjetteplassen eller noe.

Det er fint å ha noe å se fram til.

Ingen kommentarer: