torsdag 21. mars 2013

Nå har Siri drillet, og jeg har flyttet inn

Jeg har tilbakelagt den den første natten i det nye huset mitt. Det gikk som en drøm, bokstavelig talt. Ingen insomnia, ingen sauetelling. Bare koma. Koma er bra.

Jeg hadde ikke trengt å bekymre meg for garderobesituasjonen, det vet jeg nå. De er så godt som ferdigmonterte, det sørget Siri og drillen for i går. Nå mangler bare skyvedørene og innmaten i den ene. Fantastisk, er det.

Paaskeharen og Bodil-mannen har sørget for at jeg har fått inn de tyngste møblene, nå gjenstår bare fryseskapet og tørketrommelen og ei hylle. Resten av løsøret skal jeg klarer å flytte selv.

Kanskje med unntak av kattene. Jeg hadde et mislykket forsøk i går, fikk stappet han store inn i buret, men han klarte å bryte seg ut mens jeg bedrev klappjakt på den lille. Det viser seg at alle skruene i katteburet er borte, og da virker det jo ikke så godt.

Det er rart å bo i fuglekassefelt. Jeg har ikke hilst på naboene ennå, men registrerer at det er mye unger i gata. Og at noen bruker duker og sengetøy som gardiner. Det var det ingen som gjorde i mitt gamle nabolag. Ikke at jeg skal være fordomsfull, altså, det finnes verre ting å henge i vinduene enn dynetrekk med Liverpool FC.

Dette er på ingen måte en interiørblogg, men et bilde av det mest møblerte området i mitt nye hjem må det være rom for. Her er det lite shabby chic og sinkhus, men jeg har iallfall sofa og vedovn.






10 kommentarer:

hege sa...

Så herlig det må være å endelig være i hus! Gratulerer med å ha kommet så langt!!!

Synes for øvrig at enda flere interiørbilder er på sin plass etter hvert. Koselig sofakrok i det nye huset - og det teppet som lå over den ene stolen så fantastisk fint ut!

Bergljot sa...

Takk, Hege. Er ikke alt som er presentabelt akkurat nå, for å si det sånn. Teppet har jeg heklet selv - det kommer til å vare livet ut, for det klør noe avsindig. Rauma-ull.

Osloskånskan sa...

Åh grönt! Finaste färgen jag vet om!

Shy sa...

Sjå der, ja. Det ordnar seg.
Gratulerer med innflytting.

Anonym sa...

Det blir så bra atte! :) I :)

Liv-Inger sa...

Så godt at første natten er unnagjort og at det gikk bra! Skjønner jo at koma er bra, om natten! Ser gjerne flere interiørbilder. Spent på om du lar deg påvirke på duk- og gardinfronten! ;-)

Barbarella sa...

Det kan hende det er gardiner med Liverpool FC. Man kjøper et kit til hele mannerommet, vet du: sengetøy, gardiner, vimpler, lampeskjerm og radiatortrekk. Og da er det på tide å gjøre sortie som frue.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ser veldig koselig ut! Gratulerer med nytt hjem. Skulle ikke forundre meg om det dukka opp LFC-gardiner i utsikten, eller enda verre; Rosenborg!

paaskeharen sa...

Det er på sin plass å bemerke at Bergljot's ringetone på mobilen er The Kop som synger You'll never walk Alone. Sønnen hennes er supporter og fikk sin første drakt da han var nyfødt (riktignok takket være meg, men likevel). Liverpool-gardiner er tegn på god smak.

tosat sa...

have a peek at this web-siteRead More Here my review herehis comment is here navigate herearticle