fredag 1. mars 2013

Sex og singelliv. Eller egentlig singelliv og markedsmuligheter

La det være helt klart - jeg har tenkt å være uforpliktet og singel en god stund nå. Det er i tråd med samlivsterapeutens anbefaling, forholdshopping (hopping, ikke shopping!) er ikke bra.

Nå er det tid for å finne seg selv og sitt eget fotfeste og alt det der (vofle vofle), og så får man se hva tiden bringer.

Jeg tror at denne alenefasen kommer til å vare ganske lenge, noen ganger tror jeg at den skal vare livet ut. Noen ganger sier jeg det til og med høyt - ikke på en sånn stakkarsmegmåte, mer konstaterende og realitetsorientert, vil jeg si.

Jeg tror nemlig at jeg skal klare meg helt fint. Både praktisk og økonomisk.

Snille Bodil, verdens beste venninne, nabo og til tider klagemur, trøster og støtter så godt hun kan. Hun sier at dumme ting skal gå over, og at alt skal bli bra. Dessuten kommer jeg definitivt ikke til å være alene alltid, mener hun, så fantastisk som jeg er (he he).

Det fine med Bodil er at jeg faktisk tror at hun mener det, og at hun får meg til å tro på det hun sier, og så gir hun meg alltid kaffe.

Men selvsagt skal det helles malurt i begeret - og etter en av disse pep-talk'ene kom et aldri så lite oppriktig innspill fra Bodil-mannen:

"Men du må ha klart for deg at det er et meget begrenset marked for sånne som deg*."

En ærlig tilbakemelding er aldri å forakte. Særlig ikke en som får en til å daue av latter - gang på gang. Takk Kristian :-)

*Sånne som meg = statsansatte trebarnsmødre nesten midt i 40-årene med litt dårlig cashflow i forhold til gjeld


9 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ærlig tilbakemelding. Godt du har gode folk å støtte deg på.

Anonym sa...

Markedet er tøft, men du er ikke ut av din beste alder

Bergljot sa...

Det var pent sagt <3

Pia sa...

Ha ha, du veit - det er fra unger og fulle folk du får høre det. (eller var han edru?)
Du har fortsatt draget - bruk bloggen for det den er verdt, så skal du se det strømmer inn tilbud...

Bergljot sa...

Kristian var edru, og han mente det han sa! Jeg tror ikke bloggen er en egnet sjekkearena. Det aner meg at de fleste leserne mine er damer, og de som ikke er damer vil nok ikke ha meg.

Barbarella sa...

Tror ikke det er noen andre som deg, jeg!! Hvis markedet er dårlig er det god PR og rett exponering som gjelder. Ærlig talt, for hver skilte statsansatte trebarnsmor finnes en skilt trebarnsfar. Det kan jo hende en av dem er gullfuglen!

Liv-Inger sa...

Pøh, tull og tøys! Bergljot, du er et varp! Skulle det nå skorte på tilbudene får du vurdere en alternativ blogg. En med sånn dagens outfit og sånt... Good luck! :-)

hege sa...

Jeg vil mene og tro at du har så uendelig mye mer å by på enn litt dårlig cashflow i forhold til gjeld for tiden! Og så godt at du har gode støttespillere!

Jeg vil bare legge til at jeg muligens kan ha gitt deg inntrykk av at jeg er en skummel stalker som kommer snikende med bakverk i nattens mulm og mørke til slitne statsansatte. Jeg lover imidlertid at jeg ikke skal la det gå SÅ langt! Jeg bor for øvrig på Kleppe (så jeg er ikke så veldig langt unna, altså) - men jeg skal forsøke å tøyle stalkertendensene mine.

Anonym sa...

Takk snille du:) har aldri følt meg stalket. Har bodd på Klepp jeg også. Vi kan jo ta en kaffe på Jærhagen en dag? :)