onsdag 27. mars 2013

Jeg blir selvstendigere og selvstendigere. Blæh.

Livet i fuglekassen går sin skeive gang, nå er det veldig beboelig der - og jeg fortrenger og fortrenger alt som står igjen i ekshuset som faktisk ikke har flyttet ennå. I går hadde jeg nok et tilhengertokt, da med Anja. Først jogget vi (oss vill) i Sørmarka, så la vi i vei til polet - og så kjørte vi med henger.

Den som ikke tror at jenter kan, har ikke sett Anja og meg bære tunge møbler. Vi klarte å få både et svært fryseskap, en tørketrommel og ei hylle over i hengeren til Aud-mannen. Dessverre klarte vi ikke å få audmannhengeren fast i bilen selv, så da mobiliserte vi Christina-mannen.

Kjøring, lasting og lossing gikk framifrå, faktisk - men det gjorde ikke snuing med audmannhengeren. Heldigvis fant jeg en nabo som fikk bilen på rett kjøl, sånn at vi kom oss ut av blindveien.

Tror alle de tyngste tingene er tatt nå, resten skal jeg klare å stappe bak i Mazda'en. Den er jo type kombi, hvilket betyr at den kan gjøres om til lastebil med et enkelt grep, og det passer bra nå. Sikkert ikke dumt å få hentet noen spill og leker før ungene kommer i dag (jippi jippi jippi).

Det fineste som er skjedd til nå i dag, er at jeg har hatt rørlegger. Tommyronny koblet til oppvaskmaskinen, så nå slipper jeg mer oppvask. Kennethjimmy var innom her en dag og fikk overbevist meg om at jeg trenger alarm med kamera (singel dame, lett bytte, tonnevis med sølvtøy m.m.), og Kimjohnny har lovet meg at jeg snart har internett og tv-pakke. Fantastisk, er det.

Fuglekassen er slettes ikke dum, selv om den ikke kan skilte med samme utsikt og snertne løsninger som ekshuset. Nå skal det sies at de som har innredet det har vært noe mer kreative enn de strengt tatt hadde trengt å være, men det lærer jeg sikkert å leve med.

Flisene i gangen minner meg om det antikke Grekenland. Eller noe. De er brune med innlagte mosaikkfelt - og til alt overmål er de lagt diagonalt. Jeg blir svimmel av å se på dem. Gjestetoalettet er enda mer, eh, spesielt. Det har hvite, blanke diagonale veggfliser - med svarte fuger! Folk med promille, krystallsyke, labvt blodtrykk eller anemi anbefales å styre unna.

Og så kommer vi ikke unna dusjen. Den har diskolys der vannet kommer ut (jada, denne delen av dusjen har sikkert et egennavn, men det kan jeg ikke). Lyset veksler mellom blått, rødt og rosa. Det blå er nok i ferd med å svikte, for det blinker.

Tidligere eier har også freshet opp trappa med ledlys under trinnene. Meget spesielt. Hadde man husket hvordan det var å være på nattklubb, kunne man ha sagt at man kan få en slags nattklubbfeeling når man vandrer opp trappa.

Det meste ellers er ganske normalt. Eller, juksemurveggen mellom stue og kjøkken er ikke helt god. Siri vil rive den, sier hun. Jeg er litt usikker, greit nok at Siri er ei dronning med drill - men behersker hun andre våpen, som meisel? Usikker.

Nå blir det påskebloggpause her, ønsker alle en framifrå høytid. Og snart er det til og med april! Fantastisk.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Heier på deg! God påske. Hilsen fra Bergen.

Bergljot sa...

Takk :-) Og god påske til deg også.

Shy sa...

Godt å lese at det er dreis på tingenes tilstand.
God påske til deg!

Anonym sa...

Du virker som ei knakanda fresk og tøff dame :-) Ønsker deg god påske og lykke til videre! Gro

Anonym sa...

Hu hei hvor det går! God påske!! I :)

Barbarella sa...

God påske, Bergliot! Kos deg med ungene ikveld!

Anonym sa...

Du er godt igang, skjønner jeg! Det er bra. Blir nok fint å få barna på plass på nattklubben, ;-)

Anonym sa...

This is my first time go to see at here and i am genuinely happy
to read all at single place.

Also visit my web site http://www.oakleyxxx.com/

Siri sa...

Det blir bra til slutt. God påske og kose seg med alle barna :-)

Madame Mim sa...

Kjekt å vite at du har så mange gode hjelpere! Og - fortsatt god påske.

Anonym sa...

God påske!!

Anonym sa...

God påske til deg også:)

Rållså sa...

Dusjhode

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, kan ikke noen av de håndverkerne med de kreative navnene gå løs på den muren? Og du vet fliser kan males?

Anonym sa...

Du e bare skjønne :-) IHD

Anonym sa...

Det er du også! Velkommen. :)