onsdag 7. oktober 2009

Hvor er....

...høst- og vinterklærne mine? I hvilken kasse skal jeg lete? Bare de ikke er i en av eskene som er hensatt i garasjen, ved juletrefoten, trampolinen og min manns plaskebasseng (det er like stort som Frognerbadet).

Det er i ferd med å bli kaldt i Hålandsmarken og omegn. I dag klarte jeg å spa fram et par støvletter. Det er bedre enn forventet, tingenes tilstand tatt i betraktning. Kåpene mine er borte, alle som en. Noen gikk til Fretex i kasteraidet før flyttingen, men jeg heiv da vel ikke alle? Hvor lenge kan man gå i dongerijakke uten å få blærekatarr? Er det sånn at når jeg faktisk fryser nok kommer til å gå i allværsjakke til jobb (den vet jeg faktisk hvor er)?

Hadde jeg vært solvent, hadde jeg benyttet anledningen til å handle. Mannen er borte, og alt burde ha ligget til rette for betydelige utskeielser. Men alarmanlegget skal betales, og det går foran alt (akkurat som om jeg vet hvordan man skrur på den hersens alarmen, hva skal vi egentlig med den?).

Mens vi snakker om klær. Omsider har vi hatt målemann på besøk, så nå ser det ut til at vi kanskje kan få oss garderobe in the master bedroom. Eller var det master's bedroom? Tipper han hadde likt det, masteren. Han og jeg bor fortsatt i hver vår pappeske, iallfall gjør klærne våre det. Jeg har gitt opp å ta meg ned i de ulike geologiske lagene, det er best å bare operere i toppskiktet. Fuglene vet hva som befinner seg nede i cambro-silur eller midtre jura. Kanskje det er der kåpene mine er?

Mens vi fortsatt snakker om klær så kan jeg berette at min aller beste venn, vaskemaskinen, er blitt defekt. Det passer sinnssykt bra nå som vi har så god råd (ha ha). Den lekker vann, og Mannen har gitt meg forbud mot å bruke den. Veldig kjekt når man har huset fullt av unger. Nå har Mannen som kjent tatt med seg arvingene på ferie og jeg er hjemme alene med katta og min troløse venn. Og en haug med skittentøy. Den haugen kommer til å bli betraktelig større når gemalen kommer hjem, for jeg tipper at han ikke har vasket særlig mye underveis. Huff.

Har jeg sagt at jeg har sluttet å amme?

Ingen kommentarer: