torsdag 24. januar 2013

Hvem ligger vel på latsiden?

Jeg innser at pludrebloggen er i ferd med å bli en gravalvorlig samlivsbruddblogg. Det verste er at jeg ikke kan love å skjerpe meg heller, for det er som det er.

Denne uka er det Bergljot som bebor singelleiligheten. Der er det vel ikke akkurat full rulle, akkurat. Men det er kaldt, jævlig kaldt. Sikkert fordi det er så hysterisk kaldt ute, og fordi det kommer trekk inn langs vinduene. Dusjkabinettet henger nå der det skal henge - varmtvannsberederen slår seg fortsatt av når du minst venter det.

I morgen ble det kalddusj igjen. Brrrrr. Men men. Jeg er verken ordentlig syk eller helt frisk om dagen, og jeg sover med ullsokker siden det er kaldt. Så dypt kan man synke. Jeg har ikke sokkesovet siden jeg var baby, men nå handler det om overlevelse.

Ellers kan jeg berette at Barnefaren, tidligere omtalt som Gemalen, har kjøpt seg bolig - sånn anslagsvis 70 meter fra meg. Jeg ser ham ikke fra mitt hus, det betyr vel at han eller ikke ser meg. Dette anser jeg som en betydelig fordel. Veldig praktisk uansett at vi bor i nærheten av hverandre siden vi har så mange felles unger og katter.

Amen.

4 kommentarer:

Siri sa...

Jeg sokkesover også. Og fanellsbuksesover. Og gensersover. Min mann luesover.
Det er vinter i Norge :-)

Bergljot sa...

Det har i det minste på deg en outfit, Siri! Jeg har bare grå hjemmestrikkede ullsokker, med lilla striper. Veldig kinky, faktisk. Om jeg skal si det selv.

Shy sa...

Det er berre ein overgang; singelleilighet, sokkesoving og lite søvn. Det ordner seg :-).
Eg har sovesokker på av og til. Det er kaldt no. 13minus ute, og 7 pluss på soverommet. Men det er snart vår!

Heidi sa...

Har du vurdert å sette av en viss tid til "sørge"tid?
Jeg gå meg et år før jeg skulle ta meg selv nakken. Funka flotters.

Finn et ullteppe og legg under lakenet ditt. Og et over dyna.