søndag 24. januar 2010

Avklaringer

Fram til nå har jeg hatt stålkontroll på hvem som leser bloggen min. Det er mor mi, søstra mi (som har fått det så travelt at hun ikke leser meg lenger), bror min, svigerinna mi, venninna til svigerinna mi og to-tre av mine venninner.

Etter at bloggen ble nominert på www.foreldremanualen.com (hurra hurra), er antallet daglige treff femdoblet - og så svær familie har jeg ikke. Altså leses jeg av noen som ikke kjenner meg - og det gjør meg både beskjedent henrykt og prestasjonsengstlig. Nå er det liksom ikke nok å bare jabbe i vei. Men altså: Jeg synes det er stas.

Til nye lesere, som ikke er pårørende eller omgangskrets, føler jeg at jeg må komme men noen presiseringer:

1. Jeg heter ikke Bergljot, og ungene mine heter ikke Kostas, Vilikke og Pingu Vilhellerikke. Jeg har dekket oss til av hensyn til ungene.

2. Gemalen, også omtalt som halvdelen, er i eldre innlegg referert til som Vaniljedeigen. Dette betyr ikke at han har en deigete konsistens. Han er fast og fin til å være 43, vil jeg si.

3. Alt som står i min blogg er helt sant. Min mann påstår at jeg av og til overdriver, men det gjør jeg ikke.

4. Jeg har passert 40 (huff og huff), og hukommelsen blir ikke akkurat bedre med årene. Det innebærer at jeg kan komme i skade for å gjenta meg selv og blogge om de samme episodene flere ganger. Sånn er det jo gjerne når vi blir eldre, vi mesjer i vei om de samme greiene.

5. Jeg kjører ikke stavekontroll, og er svak på språklig kvalitetssikring.

6. Kommentarer er fint.

Da var vel det meste sagt, tror jeg.

8 kommentarer:

Marit sa...

Hihi,ok. Den er mottatt:) Kos med blogging:)

Pia sa...

Du får få en kommentar, da.
Trodde kanskje først at eldstemann var resultat etter en ferieflørt i Hellas.
Og Vilikke? Følger du ikke med på hva folk kaller unga sine nå til dags? Når Savannah Kiera kan kombineres med for eksempel Johansen, så kan vel Pingu kombineres med Vilikke.
Og din blogg er den eneste der det er helt greit å ikke avslutte med et "Klemz!"
Og jeg bør vel avstå fra å si at jeg faktisk storkoser meg med bloggen din, for da tilter du vel helt.

Bergljot sa...

Jeg har alt tiltet :-) Og takk.

frk. Figenschou sa...

jeg er fortsatt rystet over at jeg har drevet og lest en mammablogg i åresvis, uten at du har advart meg, men jeg er glad for nominasjonen din, for det betyr at du ikke kommer til å slutte blogge med det aller første.

Bergljot sa...

Ja, huff:-) Jeg er sant å si litt rystet selv over at jeg har SKREVET en mammablogg i åresvis, uten å være klar over at det er det det er.

paaskeharen sa...

Jeg er også litt sjokka over det der. Mammablogg? Jeg ville ikke kalle den det. Det at alt som står her er helt sant er en smule skremmende synes jeg.

Bergljot sa...

"Dette er min blogg, og JEG bestemmer hva som er sant." (Paaskeharen, januar 2010)

paaskeharen sa...

Stemmer. På min blogg er jeg gud.