torsdag 19. mars 2009

Jeg, en aksjespekulant


Jeg synes veldig synd på Svein Enok Dragen og Livar Trollvik. De har det litt sånn som meg om dagen. De har sett papirformuene sine smuldre hen til... ja, nesten ingenting. Finanskrise går ut over oss uskyldige småsparere.

Jeg hadde planlagt at aksjene mine skulle redde meg når jeg blir gammel (gamlere). Siden jeg ikke er sikker på at jeg kommer til å få trygd (er jo født etter 1964, mind you), mente jeg det var en god strategi.

Nå innser jeg at jeg neppe kan satse på å bli veldig gammel om det er aksjeformuen som skal holde liv i meg. Jeg har for så vidt sørget for å spre porteføljen min, sånn cirka halvparten er i et digert oljeselskep på Bohussletta, resten er i Slagen-fondene. Men det hjelper jo lite med spredning så lenge alt går nedover.

Aller helst vil jeg selge unna og redde de få grunkene som er igjen, men det skal visst ikke være så lurt. Dermed er det bare å lukke gluggene, holde seg for ørene og si blblblblblblbl (det er det sønnen min (som ikke er autist) sier når han vil stenge verden ute).

Jeg har forresten èn aksje som holder seg i verdi, den i Hvelmeland skamfullhus A/L. Lurer på om den har steget i verdi?

Ingen kommentarer: