torsdag 19. januar 2017

Siste nytt om tåa, til dere som har ventet i spenning

Jeg antar at det er mange som er kjempespente på å høre om hvordan det går med tåa mi etter operasjonen i november. Jeg kan meddele at operasjonen var vellykket vinkelen på stortåa er nå korrigert sånn at den peker framover og ikke mot naboen. Jeg har fått en skrue inni der også, så tåa er bokstavelig talt skudd på plass.

Den lite flatterende og ganske så upraktiske kulen på utsiden av stortåleddet er høvlet bort, så foten er blitt mye penere å se på. Iallfall når den har strømpe på seg.

Men. Vi har et problem. Foten er fortsatt hoven. Såpass hoven er den at jeg knapt kan bruke noen av skoene mine. Kun de panikkrosa Nike-joggeskoene jeg kjøpte til halv pris på XXL (fargen er nok grunnen til rabatten. Ingen ved sine fulle fem kjøper sånne sko). Og så har jeg et par lave, svarte støvletter jeg har arva av Vilikke.

Jeg har Tjeltas mest omfattende samling av høyhælte sko. De står på vent på ubestemt tid. De har fått støv på seg. Skobegrensningene mine medfører klesbegrensninger, kan jo ikke gå med kjole og skjørt når det står så ille til nederst der (ikke underst, men nederst. Stor forskjell på det).

Det må også anføres at sju uker på sofaen med KK med innlagt julefeiring ikke har gått legemet hus forbi. Dessverre. Så deler av garderoben er også ukurant som følge av dette. Og jeg har meldt meg inn på treningssenter (igjen), mot bedre vitende. Spørsmålet er om det er for seint å reversere utviklingen når kjøttet er i ferd med å løsne fra beina.

Satser på at det går seg til, må jo det siden jeg skal løpe KK-mila i september. På bedre tid enn i fjor. Så det er bare å komme seg på den gyselige elipsemaskina.

Ingen kommentarer: