tirsdag 26. mars 2013

Nå er det vel snart på tide å ta vårpussen.

Og nei, jeg mener slettes ikke at det er båten som skal pusses, eller terrassen. Derimot er det JEG som skulle vært grundig overhalt - eller kjølhalt, eller hva det nå heter. Det er jo mulig at jeg skal ut i spotmarkedet etterhvert.

(Siden det sikkert ikke er alle som vet hva det er for noe, så har jeg vært så vennlig å legge inn lenke til Wikipedia. Jeg kan si såpass at i mitt tilfelle snakker vi om andre markeder enn finansmarkedet.)

Flussete neglebånd, brukne negler (eller, de er jo egentlig ikke det, der er bare skamklipte med kontorsaks) og tørre legger preger den nyseparerte. Fargen på verket er heller ikke optimal, det så jeg selv da jeg var på spinning i shorts i går. Lysrør er noe skit, kort & godt.

Fyttigrisen, jeg tror pigede jeg slår til på Frk. Frekens tilbud om brunfarge på sprayflaske. Stort verre enn det er kan det faktisk ikke bli. Men først må det vel antakelig pelses. Og ideelt sett spaes.

Jeg har ikke vært på spa siden den skjelsettende opplevelsen i Tyrkia i fjor, da Kjersti og jeg til vår forferdelse oppdaget at det var to små, dunete pubertale gutter i Hiawatha-lendeklede som skulle massere oss i sjokolade, kaffe og skum.

Og tror dere vi fikk papirtruser? Neida. Bare noen bittesmå vaskekluter til å dekke til puppene. Ikke noe problem for meg, så klart - men stakkars, stakkars Kjersti. For å si det sånn.

Når jeg tenker meg om, så var jeg visst i spa i Litauen i fjor høst. Kjærlighetsspa. Det var før jeg visste at jeg snart skulle stå uten kjærlighet, og det er faktisk litt rart å tenke på nå.

Der snakket jeg meg bort igjen, for dette skulle ikke handle om spaing, først og fremst. Eller, en del av vårens oppussingsprosjekt omfatter faktisk spa på Sola Strand Hotel, men først må Bodil komme seg ned fra påskefjellet i en hel del.

Men først skal jeg ha ungene i ei uke, og det blir fint. Kanskje jeg skeier ut med litt avocado i trynet, det skal visst gjøre underverker for gud vet hva. Ellers kan jeg jo dele mitt aller beste skjønnhetstips, et tips som nok vil funke for de fleste: Demp belysningen, da blir alt bra. Selv leggene.

God påske til dere. Og husk smurning.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Bukser og dempet belysning er skjønnhetstriks nummer en! Det kan bli en smule varmt utover sommeren, men hva så?

Anonym sa...

Hiawatha :)) Fantastisk! Klar for påske! Muligens blir man brun i ansiktet ihvertfall - har ikke tenkt å kle av mer :) Goood Påske! I :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herregud, du må jo ikke ha shorts på trening! Unn deg en skikkelig overhaling. Ikke glem fotbehandling, det er fantastisk!